• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Raport JLLS oraz GfK: Polska jest atrakcyjna dla sieci handlowych

Firmy Jones Lang LaSalle oraz GfK Polonia poddały szczegółowej analizie ponad 60 miast, których liczba mieszkańców przekracza 50 000. Rynki te charakteryzują się dużą różnorodnością pod względem nasycenia, jakości obiektów handlowych, siłą nabywczą mieszkańców oraz wysokości czynszów. Rozmaitość ta sprawia, że Polska jest atrakcyjna dla każdego najemcy i oferuje wachlarz możliwości zaistnienia na naszym rynku - wynika z raportu Jones Lang LaSalle i GfK Polonia "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy".
  • Autor: propertynews.pl
  • Data: 07-07-2011, 12:07

W miastach takich jak Kraków, Wrocław czy Szczecin przeważają nowoczesne projekty z dominującą rolą galerii handlowej, natomiast w Lublinie, Konurbacji Katowickiej czy Trójmieście jest ich już tylko od 50-70 proc.

- Chociaż centra tego typu są głównie domeną większych miast, obserwujemy, że coraz więcej takich inwestycji pojawia się również na mniejszych rynkach, tworząc pole do ekspansji dla sieci już obecnych. Stanie się tak m. in. w Chełmie, Łomży, czy Bełchatowie, gdzie w chwili obecnej brakuje "dobrych" obiektów handlowych - czytamy w raporcie.

- Miasta różnią się też pod kątem siły nabywczej mieszkańców oraz stopniem nasycenia powierzchnią handlową. Aglomeracja warszawska - największy i najbardziej zamożny rynek w kraju, chociaż posiada największą podaż powierzchni handlowej ma stosunkowo niski poziom nasycenia w porównaniu do innych, mniejszych miast. Średnie i małe rynki charakteryzują się sporą indywidualnością. Dwa miasta o porównywalnej wielkości, jak np. Rzeszów i Olsztyn diametralnie różnią się pod kątem relacji - siła nabywcza a nasycenie. Rzeszów ma niższą siłę nabywczą od Olsztyna, a jednocześnie jeden z najwyższych współczynników nasycenia powierzchnią handlową w kraju - komentuje Anna Bartoszewicz-Wnuk z firmy Jones Lang LaSalle.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Poziom nasycenia markami różnych kategorii maleje wraz z wielkością rynku. Warszawa ma najwyższy wskaźnik penetracji wszystkich badanych marek sięgający 94 proc. W dużych aglomeracjach wynosi on 58 proc., w miastach średniej wielkości - 28 proc., natomiast najmniejsze rynki pokryte są zaledwie w 11 proc.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!