Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie
- Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
- Data: 29-09-2016, 15:05

Pytani przez firmę Mintel o powody dokonywania zakupów w sieci, Millenialsi wskazują m.in na aspekt braku stresu. Według badań, 36 proc. Niemców, 31 proc. Francuzów, 29 proc. Hiszpanów i 28 proc. Włochów w wieku od 16 do 24 lat uważa zakupy online za mniej stresujące niż w tradycyjnym sklepie. Co więcej, blisko jeden na trzech Niemców (30 proc.), Francuzów (29 proc.) i Polaków (27 proc.) w wieku 16 do 24 lat przyznaje, że kupując w sieci łatwiej trzymać się zaplanowanego budżetu.
Jak mówi Regina Haydon, analityk firmy Mintel ds. rynku żywności i napojów, poza Wielką Brytanią rynek spożywczy on-line w Europie jest w powijakach, ale szybko rośnie.
- Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą młodych konsumentów, którzy coraz częściej preferują tę mniej stresującą i wygodniejszą formę robienia zakupów. Coraz więcej sieci detalicznych i sklepów specjalistycznych wchodzi w kanał sprzedaży internetowej, aby nie stracić kontaktu z młodym pokoleniem. Biorąc pod uwagę fakt, że łączność i dostępność odgrywają coraz większą rolę w kulturze młodzieżowej, wydaje się, że sprzedaż internetowa ma przed sobą świetlaną przyszłość – dodaje.
Badania Mintela wskazują jednak, że wiele Millenialsów na kluczowych rynkach europejskich ma wątpliwości co do jakości i świeżości produktów spożywczych dostępnych w sklepach internetowych. Zapytani o przyczyny niechęci do spożywczych e-sklepów, 51 proc. polskich i 50 proc. niemieckich konsumentów wskazało kwestię świeżości na pierwszym miejscu. Nieco mniej sceptyczni są w tym aspekcie młodzi Hiszpanie (41 proc.), Włosi (39 proc.) i Francuzi (30 proc.).
Barierą w dostępie do sklepów online jest także brak możliwości osobistego wyboru konkretnych produktów. Ta okoliczność najbardziej powstrzymuje młodych Hiszpanów (61 proc.), a w dalszej kolejności Włochów (49 proc.), Polaków (48 proc.) i Niemców (41 proc.).
Ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z zakupami online w największym stopniu odpycha oszczędnych Niemców (47 proc.). Czynnik finansowy jest mniej istotny dla młodych Hiszpanów (33 proc.), Polaków (25 proc.), Włochów (23 proc.) oraz Francuzów (19 proc.).
Dla 37 proc. młodych Niemców duży problem stanowi także konieczność oczekiwania na dostawę zakupów do domu. Ten aspekt stanowi mniejszy problem dla Polaków (21 proc.), Francuzów (19 proc.), Hiszpanów (18 proc.) oraz Włochów (16 proc.).
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Stan planety martwi konsumentów. Kluczowe są trzy zjawiska
-
Lidl otwiera dwa nowe sklepy. Gdzie powstały placówki w Serocku i Gdyni?
-
Sieć Aldi otwiera trzeci sklep w Szczecinie
-
Promocja na ręcznie robione lody Willisch w Lidlu tylko przez 2 dni
-
Limity w kolejnej sieci: cukier po 5,50 zł. Można kupić maksymalnie 3 kg
-
Promocja na piwo w Lidlu: 4+4 gratis dziś do końca dnia
-
Harry Potter nawiedza Lidla. W ofercie nie tylko szkolne akcesoria
-
Lidl sprzedaje zeszyty ze swoim logo. Ile kosztują?
-
Właściciel sieci Lidl i Kaufland podsumowuje miniony rok pod kątem redukcji plastiku
-
Intenson zwiększa przychody z kanału online
komentarze (0)