Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie

  • Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-09-2016, 15:05
Mimo że stacjonarne sklepy spożywcze od dawna królują w europejskim handlu, już wkrótce może się to zmienić za sprawą pokolenia tzw. Millenialsów. To właśnie młodzi konsumenci najczęściej wybierają zakupy internetowe jako mniej stresujące i wygodniejsze, choć ich zastrzeżenia budzi często świeżość produktów czy zbyt długi czas dostawy.
Raport Mintel: Millenialsi zrewolucjonizują handel żywnością w Europie
Od kupowania żywności w sieci odstręcza najczęściej obawa o świeżość produktów i zbyt długi czas dostawy. fot. shutterstock

Pytani przez firmę Mintel o powody dokonywania zakupów w sieci, Millenialsi wskazują m.in na aspekt braku stresu. Według badań, 36 proc. Niemców, 31 proc. Francuzów, 29 proc. Hiszpanów i 28 proc. Włochów w wieku od 16 do 24 lat uważa zakupy online za mniej stresujące niż w tradycyjnym sklepie. Co więcej, blisko jeden na trzech Niemców (30 proc.), Francuzów (29 proc.) i Polaków (27 proc.) w wieku 16 do 24 lat przyznaje, że kupując w sieci ​​łatwiej trzymać się zaplanowanego budżetu.

Jak mówi Regina Haydon, analityk firmy Mintel ds. rynku żywności i napojów, poza Wielką Brytanią rynek spożywczy on-line w Europie jest w powijakach, ale szybko rośnie.

- Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą młodych konsumentów, którzy coraz częściej preferują tę mniej stresującą i wygodniejszą formę robienia zakupów. Coraz więcej sieci detalicznych i sklepów specjalistycznych wchodzi w kanał sprzedaży internetowej, aby nie stracić kontaktu z młodym pokoleniem. Biorąc pod uwagę fakt, że łączność i dostępność odgrywają coraz większą rolę w kulturze młodzieżowej, wydaje się, że sprzedaż internetowa ma przed sobą świetlaną przyszłość – dodaje.

Badania Mintela wskazują jednak, że wiele Millenialsów na kluczowych rynkach europejskich ma wątpliwości co do jakości i świeżości produktów spożywczych dostępnych w sklepach internetowych. Zapytani o przyczyny niechęci do spożywczych e-sklepów, 51 proc. polskich i 50 proc. niemieckich konsumentów wskazało kwestię świeżości na pierwszym miejscu. Nieco mniej sceptyczni są w tym aspekcie młodzi Hiszpanie (41 proc.), Włosi (39 proc.) i Francuzi (30 proc.).

Barierą w dostępie do sklepów online jest także brak możliwości osobistego wyboru konkretnych produktów. Ta okoliczność najbardziej powstrzymuje młodych Hiszpanów (61 proc.), a w dalszej kolejności Włochów (49 proc.), Polaków (48 proc.) i Niemców (41 proc.).

Ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z zakupami online w największym stopniu odpycha oszczędnych Niemców (47 proc.). Czynnik finansowy jest mniej istotny dla młodych Hiszpanów (33 proc.), Polaków (25 proc.), Włochów (23 proc.) oraz Francuzów (19 proc.).

Dla 37 proc. młodych Niemców duży problem stanowi także konieczność oczekiwania na dostawę zakupów do domu. Ten aspekt stanowi mniejszy problem dla Polaków (21 proc.), Francuzów (19 proc.), Hiszpanów (18 proc.) oraz Włochów (16 proc.).

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!