Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Raport: Mniej osób odwiedziło centra handlowe, ale wydało więcej

W 2019 roku centra handlowe monitorowane przez Retail Institute odnotowały 388 milionów odwiedzin, tj. -0,1 proc. mniej niż w poprzednim roku. IV kw. 2019 roku był o - 0,9 proc. słabszy niż ten sam okres 2018 roku, ale aż o 7,6 proc. lepszy od III kw. 2019r. Rok zamknięto stratą 400 tyś. klientów.

Raport: Mniej osób odwiedziło centra handlowe, ale wydało więcej
Mniej osób w centrach handlowych /fot.PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 09-03-2020, 19:24

Analizy RI wskazują, że branża handlowa nadal nie odpracowała poniesionych w 2018 roku spadków frekwencji spowodowanych m.in. wprowadzonym zakazem handlu w niedziele. W konsekwencji zaostrzenia w 2019 roku przepisów dot. zakazu handlu w niedziele zaobserwowano stratę kolejnych 12,2 mln klientów korzystających w 2018 roku z oferty centrów w niedziele oraz, co jest bardzo zaskakujące, aż 1,1 mln osób w piątki.

Na przestrzeni lat 2017-2019 centra handlowe straciły -53,9 proc., tj. 28,8 miliona, niedzielnych klientów. Deficyt udało się częściowo zniwelować ponieważ Polacy zaczęli częściej korzystać z oferty centrów w inne dni tygodnia, głównie w soboty (+14,5 proc) oraz poniedziałki (+11,9 proc.). W ogólnym rozrachunku bilans zysków i strat jest nadal ujemny. Odwiedzalność centrów handlowych spadła o -2 proc przy porównaniu wyników za 2019 i 2017 rok.

W tym samym czasie obroty sieci handlowych i usługowych prowadzących działalność na terenie monitorowanych przez Retail Institute centrów wzrosły w 2019 r. o 1,6 proc. w porównaniu do wyników z 2018 roku. Średni obrót z metra na koniec września wynosił 816,3 zł/m.kw. pow. najmu, tj. o 12,5 zł/ m.kw. więcej. W grudniu wskaźnik inflacji wyniósł 3,4 proc. co oznacza, że wzrost obrotów można przypisać w dużej mierze rosnącym cenom, a nie zmianie zwyczajów i nawyków zakupowych Polaków.

Pozytywnie na wynik centrów wpłynęły obroty: sklepów modowych (+3,1 proc.) w tym: moda damska (+2,9 proc.), moda męska (+1,9 proc.), moda mieszana (+3,0 proc.), bielizna (+6,5 proc.), moda i artykuły sportowe (+4,5 proc.), moda i artykuły dla dzieci i kobiet w ciąży (+4,9 proc.), obuwie (+2,2 proc.), biżuteria i zegarki (+6,3 proc.) zdrowie i uroda (+1,3 proc.), dom, ogród i wnętrze (+1 proc.), kawiarnie i restauracje (+13 proc.), rozrywka (+9,7 proc.) oraz specjalistyczne sklepy spożywcze (+4,2 proc.). Negatywnie na wynik wpłynęły obroty branż: galanteria skórzana (-2,8 proc.), zdrowie i uroda, usługi (-21 proc.), elektronika (-8,7 proc.), książki i multimedia (-0,3 proc.).

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

centra handlowe RSS ALERT    /    Retail Institute RSS ALERT    /    branża handlowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.168.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!