Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Raport PRCH: Polska atrakcyjna dla nowych sieci handlowych

Eksperci PRCH Retail Research Forum zwracają w raporcie za II półrocze 2011 r. uwagę na pozytywny trend i rosnące zainteresowanie międzynarodowych sieci rozwojem w Polsce. Tylko w 2011 roku zadebiutowało ponad 30 zagranicznych marek.

Raport PRCH: Polska atrakcyjna dla nowych sieci handlowych
Tesco

Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 17-02-2012, 08:39

Pod koniec grudnia 2011 roku, w Polsce funkcjonowało 368 centrów handlowych, z czego 344 miało tradycyjny format. Szacuje się, że tradycyjne centra handlowe, posiadające powierzchnię ok. 8,1 mln mkw., stanowiły 93 proc. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Parki handlowe to 6 proc. całkowitej podaży i około 540 000 mkw., natomiast całkowita podaż centrów wyprzedażowych (ang. outlet) w Polsce wynosi około 121 300 mkw. (1 proc.).

W drugiej połowie 2011 roku, oddano do użytku ponad 368 000 mkw. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych, czyli o 99 000 mkw. więcej niż w pierwszej połowie 2011 roku. Eksperci PRCH Retail Research Forum przewidują stabilny wzrost podaży nowoczesnej powierzchni handlowej w latach 2012-2013 na poziomie 500-600 000 mkw. rocznie. Warto zauważyć, iż pod koniec 2011 roku w budowie pozostawało ponad 740 000 mkw., z czego aż 39 proc. w miastach poniżej 100 000 mieszkańców. Eksperci przewidują, iż zainteresowanie rozwojem w mniejszych miastach, zarówno najemców, deweloperów jak i inwestorów, nie będzie malało.

Z analizy wynika, że w Polsce, w II połowie 2011r, średni indeks nowoczesnej pow. handlowej wzrósł z 219 mkw. do 229 mkw. na 1 000 mieszkańców. Dla porównania średnia europejska wyniosła ok. 240 mkw. na 1000 mieszkańców. Polska zachowuje zatem dalszy pozytywny trend w rozwoju. Analizując potencjał inwestycyjny eksperci rekomendowali inwestorom i sieciom handlowym branie pod uwagę więcej czynników określających potencjał miasta/ regionu. Dopiero szczegółowe analizy mikroekonomiczne oraz badania rynku i marketingowe, łącznie z przedmiotowym wskaźnikiem, stanowią fundament do decyzji inwestorskich.

Autorzy zwracają w Raporcie uwagę na pozytywny trend i rosnące zainteresowanie międzynarodowych sieci rozwojem w Polsce. Tylko w 2011 roku zadebiutowało ponad 30 zagranicznych marek. Najwięcej z nich należało do branży mody (36 proc.), artykułów dziecięcych (17 proc.) oraz obuwia (12 proc.). Do polskich centrów handlowych weszły także międzynarodowe sieci kawiarni oraz cukierni poszerzając tym samym dostępną ofertę handlowo-usługową.

więcej informacji:

centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!