Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Raport: w wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami

W wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami; połowa dokonuje tylko niezbędnych sprawunków, a co piąta osoba odłożyła większe zakupy na później - wynika z raportu firmy konsultingowej KPMG. Zyskują znane polskie marki i produkty od lokalnych dostawców.

Raport: w wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami
W wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami/ fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 24-09-2020, 11:32

Autorzy raportu "Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?" zaznaczyli, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje artykuły pozaspożywcze w internecie, ale do zakupów spożywczych wciąż podchodzimy w sposób bardziej tradycyjny. Z kolei dwóch na trzech respondentów wciąż robi zakupy w sklepach stacjonarnych.

"W czasie pandemii nowych klientów zyskały sklepy internetowe - 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w internecie" - wskazali analitycy KPMG. Zwrócili uwagę, że pandemia wpłynęła też na preferencje marek - zyskują rozpoznawalne polskie marki i produkty pochodzące od lokalnych dostawców.

Według raportu zwiększony wolumen zakupów online w czasie pandemii nie był efektem naturalnej transformacji rynku, a raczej wymuszoną zmianą. "Może na to wskazywać fakt, że mniej niż jedna trzecia konsumentów, którzy zmienili tradycyjne kanały zakupu na online jest z nich zadowolona" - czytamy w czwartkowym komunikacie. Zdaniem ekspertów można jednak spodziewać się zwiększenia dynamiki wzrostu sprzedaży online, bo zdecydowana większość konsumentów, którzy "dobrze oceniają cyfrowe kanały realizacji zakupów", deklaruje, że nawet po ustaniu pandemii COVID-19 nie przestanie z nich korzystać. Dotyczy to szczególnie zakupów za pośrednictwem strony internetowej - 91 proc. respondentów deklarowało kontynuację zakupów w ten sposób przy poniżej 80 proc. pozytywnych deklaracji dla zakupów za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

Dla 70 proc. Polaków głównym powodem podjęcia decyzji o zakupach spożywczych w sklepie stacjonarnym jest jego lokalizacja. Z kolei 63 proc. korzystało ze tradycyjnych sklepów, bo miało możliwość zobaczenia na żywo kupowanej żywności, a 53 proc. ceniło wygodę robienia zakupów w tym kanale sprzedaży. Ceny oferowanych produktów znalazły się na 4. miejscu - wskazała na nie połowa badanych. Zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych były bardziej preferowane przez mężczyzn. 51 proc. z nich robiło je bez żadnych ograniczeń, a 45 proc. przyznało, że w czasie pandemii ograniczyło do minimum swoje zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych.

Zupełnie inne czynniki wpływały z kolei w czasie pandemii na chęć dokonania w sklepach stacjonarnych zakupów pozaspożywczych - dla blisko połowy badanych najważniejszą motywacją była możliwość zobaczenia produktu na żywo oraz przymierzenia go. Na drugim miejscu znalazła się cena, na którą zwracało uwagę 42 proc. badanych.

więcej informacji:

KPMG RSS ALERT    /    Covid-19 RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.159.8
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!