Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Raport: w wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami

  • Autor: PAP
  • Data: 24-09-2020, 11:32
W wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami; połowa dokonuje tylko niezbędnych sprawunków, a co piąta osoba odłożyła większe zakupy na później - wynika z raportu firmy konsultingowej KPMG. Zyskują znane polskie marki i produkty od lokalnych dostawców.
Raport: w wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami
W wyniku pandemii 70 proc. Polaków wstrzymało się z zakupami/ fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Autorzy raportu "Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w czasie koronawirusa?" zaznaczyli, że ponad 70 proc. osób w czasie pandemii kupuje artykuły pozaspożywcze w internecie, ale do zakupów spożywczych wciąż podchodzimy w sposób bardziej tradycyjny. Z kolei dwóch na trzech respondentów wciąż robi zakupy w sklepach stacjonarnych.

"W czasie pandemii nowych klientów zyskały sklepy internetowe - 34 proc. Polaków rozpoczęło zakupy online produktów, których nie kupowali wcześniej w internecie" - wskazali analitycy KPMG. Zwrócili uwagę, że pandemia wpłynęła też na preferencje marek - zyskują rozpoznawalne polskie marki i produkty pochodzące od lokalnych dostawców.

Dalsza część artykułu (86%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!