Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Real: Marki na wyłączność to dobry pomysł dla trudnych kategorii

Na temat rozwoju marek własnych, barier wejścia w niektóre kategorie i postrzegania produktów private label przez klientów rozmawiamy z Jarosławem Mocem, dyrektorem pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami w Real Polska.

Real: Marki na wyłączność to dobry pomysł dla trudnych kategorii
Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami w Real Polska

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-04-2012, 14:10

Obecna sytuacja ekonomiczna pomoże rozwojowi marek własnych?

Paradoksalnie spowolnienie gospodarcze może pomóc marce własnej ze względu na to, że jest to oferta bardziej korzystna cenowo. Tak jak w przypadku Reala są to produkty tańsze, choć budowane na profilach jakościowych porównywalnych z produktami najlepszych marek. Jedyną barierą w ich rozwoju i sprzedaży jest kwestia przekonania klienta, że warto zaufać ich dobrej jakości. Wówczas jest szansa, że zainteresowani oszczędnościami klienci będą wybierali marki własne, wiedząc, że nie tracą na jakości.

Ten proces odbywa się o wiele łatwiej w kategoriach, w których opakowanie nie ma znaczenia, takich jak papier toaletowy czy ręcznik. Już dzisiaj papier toaletowy marki własnej Real Quality jest liderem sprzedaży w tej kategorii zarówno pod względem ilości jak i wartości sprzedaży. I nie jest mu w stanie zagrozić żaden z produktów markowych. Są jednak kategorie, w których bariera wejścia dla marek własnych jest większa.

Dobry przykładem są kosmetyki sprzedawane pod brandem Real Quality. Ich sprzedaż napotyka na bardzo duże trudności, bo klienci nie są jeszcze gotowi postawić tych produktów na półkach w łazience, w miejscu eksponowanym dla gości. Drugą kategorią produktów, gdzie trudno jest się przebić z markami własnymi są te towary, gdzie występuje duże przywiązanie klientów do marki, czyli np. kawa. I w tych kategoriach rozwój będzie postępował o wiele trudniej i wolniej.

Podobnie wrażliwą kategorią są produkty dla dzieci...

To prawda. Żywność i produkty dla dzieci to skomplikowane kategorie w rozwoju marki własnej. Podobne problemy nastręcza żywność dla zwierząt, w której mamy marki własne zarówno w segmencie pierwszej ceny, jak i średniej półki Real Quality. Są one dużo tańsze od towarów markowych, a zbudowane na porównywalnych profilach jakościowych.

więcej informacji:

Jarosław Moc RSS ALERT    /    Real RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • wwwwwwwwwwww 2012-04-24 17:46:10
    jak by pod makra reala byly produkty niemieckie a nie polski chlam to by sie sprzedawalo
  • sisi 2012-04-25 09:21:33
    najlepsze jest to, że często markę Tip i real quality robi jeden producent i jest to tak naprawdę ten sam produkt, tyle, że sprzedawany po innych cenach. Jak dla mnie to marka real quality powinna wyróżniać się też wysoką jakością
  • producent 2012-05-05 15:30:53
    prawdą jest niestety, ze to sieci niszczą polskie firmy, bo jest parcie na cene. zeby klientów przekonac do wysokiej jakosci produktu, to trzeba najpierw produkt dobrej jakosci wyprodukowac... z dobrej jakosci surowcow. wszystko, co przeklada sie na wyzsza jakosc, wiaze sie z wyzszymi kosztami, co w rezultacie przeklada sie na wyzsza cene finalengo wyrobu. jak klienta przekonac do drozszego lepszej jakosci produktu? jak przestaniecie dusic ceny, to moze bedzie szansa. Przydaloby sie takze wytlumaczyc conieco, o co chodzi z tym profilem jakosciowym!!. z moich obserwacji widze, ze Jesli jest lider na rynku np: ser topiony, to taka siec jak np REAL zleca innej fimie podrobienie smaku (podobny profil smakowy) i zaoferowanie ketchupu pod marka REAL za 1/2 ceny lidera! w efekcie powstaje tani, gówniany produkt, ktory sie sprzedaje ludziom. smieszy mnie marka Real Quality.....
  • producent 2012-05-06 16:34:05
    ....przepraszam za zbyt ostry komentarz z 05-05-2012, 15:30

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!