- Od początku grudnia 2012 roku notujemy przyrost nowych użytkowników o 30 tysięcy miesięcznie. Obecnie jest ich 400 tysięcy, z czego 75 tysięcy jest aktywnych. Jest to bardzo dynamiczny wzrost w porównaniu np. sprzed rokiem, kiedy odnotowywaliśmy 10 tys. nowych użytkowników miesięcznie. Ogromne znaczenie ma wzrost popularności smartfonów oraz obniżenie cen za korzystanie z mobilnego Internetu. Aplikacje mobilne wpisują się w trend upowszechniania nowych technologii. Dodatkowo Listonic realnie pomaga w zakupach, skracając czas ich trwania dzięki sortowaniu produktów według kategorii czy współdzieleniu list. Pomaga także kupować taniej dzięki ofertom z gazetek promocyjnych, które automatycznie dopasowują się do przedmiotów na listach.
- Czy reklama w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu wśród firm produkujących żywność?
- Na podstawie naszych relacji z klientami z całą pewnością mogę potwierdzić, że reklama w aplikacjach mobilnych zyskuje na znaczeniu. Listonic jest szczególnym rodzajem aplikacji. Pozwala na wyświetlanie komunikatów reklamowych z produktami FMCG w dwóch najważniejszych momentach. W czasie, gdy konsument planuje, co kupi. Aplikacja podpowiada np. jakie nowe smaki czy produkty weszły na rynek. W drugim momencie, kiedy konsument stoi przed półką z produktami, Listonic namawia do wybrania produktu konkretnej marki.
- Jakie korzyści dla producentów stwarza ta forma promocji?
- Przede wszystkim reklama ta pozwala dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. W przypadku Listonic są to osoby w wieku 25-54 lata, mieszkające w dużych miastach (28 proc. z Warszawy). Są to osoby odpowiadające za rodzinne zakupy lub mające na nie istotny wpływ, o dziwo stosunek mężczyzn do kobiet to 55:44. Są to użytkownicy smartfonów i mobilnego Internetu w telefonach. Z Listonic aktywnie korzysta około 75 tysięcy Polaków tworząc 110 tysięcy list zakupów i zapisując na nich ponad 1,2 miliona produktów, 95 proc. z nich są produktami szybkorotującymi.
- Jakie nowe funkcjonalności swojej aplikacji zamierzają Państwo wprowadzić w tym roku?
- W tym roku chcemy odpuścić dokładanie nowych funkcjonalności, a skupić się na doprowadzeniu obecnych do perfekcji. Np. część par korzystających z Listonic współdzieli listy w rodzinie. W tym miesiącu sprawiliśmy, że synchronizacja list zakupów między telefonami, jest tak szybka, jak gmail. Gdyby Listonic był zwykła papierową listą zakupów wyglądałoby to tak, że mamy dwie kartki, i to co zapiszemy na jednej, w ciągu 2,3 sekund, pojawia się na drugiej kartce i odwrotnie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (0)