Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Reklamy warte miliony. Kto zyskał, a kto stracił?

Ogłoszono nominacje do Oscarów. Patrząc w kierunku Hollywood, postanowiliśmy przypomnieć reklamy polskich marek spożywczych z gwiazdami światowego kina. Które wielkie nazwiska reklamowały "nasze" produkty?

Reklamy warte miliony. Kto zyskał, a kto stracił?
Gwiazdy Hollywood w reklamach polskich marek / fot. kolaż screeny z filmów

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2021, 09:41

Malma urzekła Sophię Loren

Sophia Loren była pierwszą zdobywczynią Oscara, która pojawiła się w reklamie polskich produktów. Włoska aktorka została twarzą makaronów Malma, które za sprawą przejęcia fabryki w Malborku przez firmę Danuta S.A stały się jednym z najpopularniejszych produktów w całym kraju. Warto przy tym dodać, że zakup fabryki produkującej makarony przez właścicieli firmy Danuta, polsko – francuskie małżeństwo Anny i Michela Marbot, było jedną z pierwszych prywatyzacji w branży spożywczej w Polsce. To właśnie biznesmeni zdecydowali się zatrudnić do reklamy makaronów Sophię Loren. Chociaż jak podawały media, twarzą marki miał być Luciano Pavarotti. Ostatecznie jednak wybór padł na włoską aktorkę. Zdjęcia do reklamy powstały zimą 2002 r. w Zamku Krzyżackim w Malborku. Zaś swoją premierę reklama miała wiosną tego samego roku.

Zachwyty włoskiej aktorki nad polskim makaronem nie przełożyły się jednak na dalszy sukces marki. Chociaż w kolejnych latach produkty Malmy były eksportowane m.in. do Włoch i Francji, to firma popadła w ogromne długi. Właściciele marki walczyli o przetrwanie, szukając różnych sposobów na ratowanie firmy. Ostatecznie w 2010 r. ogłoszono upadłość Malmy. Trzy lata później prawa do marki Malma nabyła Grupa Maspex, producent konkurencyjnych makaronów Lubella.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Bruce Willis zafascynowany polską wódką

Jak na prawdziwego twardziela z Hollywood przystało, detektyw John McClane ze „Szklanej pułapki” pił polską wódkę. W 2010 r. w destylarni Sobieskiego w Stargardzie Gdańskim powstał film reklamowy z Brucem Willisem w roli głównej. Amerykański aktor poprzez swoją popularność w tamtym czasie miał wypromować wódkę Sobieski na całym świecie, stając się tym samym ambasadorem marki. Jak podawały wówczas media, za czteroletni kontrakt reklamowy Bruce Willis miał otrzymać 16 mln dolarów. W ramach rozliczenia aktor został także udziałowcem Grupy Belvedere, producenta wódki Sobieski.

Według ówczesnych informacji mediów sprzedaż wódki Sobieski wzrosła na rynku amerykańskim. Można zatem stwierdzić, że Bruce Willis poważnie podszedł do swojej nowej roli i z promocją polskiej wódki spisał się na medal, niczym zwalczając kolejnych przestępców w kultowej sadze „Szklana pułapka”

więcej informacji:

Malma RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    Cisowianka Perlage RSS ALERT    /    Arctic RSS ALERT    /    EB RSS ALERT    /    Bruce Willis RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    Sophia Loren RSS ALERT    /    Monica Bellucci RSS ALERT    /    casualowy piątek RSS ALERT    /    Cindy Crawford RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ww 2021-03-21 10:08:04
    jak ktoś mysli że po takiej reklamie sprzedaż wzrośnie 15% to ma naj we łbie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.190
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!