Religijność osłabia postawy konsumenckie
- Autor: Gazeta Wyborcza / PAP
- Data: 06-04-2013, 10:19

To w Ameryce, dotkniętej traumą terroryzmu, powstał pogląd, że najlepszym sąsiedztwem dla supermarketu jest... zakład pogrzebowy. To lęk przed śmiercią skłania do głębszego sięgania do kieszeni. W Polsce nie stwierdzono takiej zależności. Może dlatego, że Polacy są nacją bardziej religijną - zastanawiają się psychologowie - a religijność osłabia postawy konsumenckie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Dlaczego? Bo religia obiecuje życie wieczne, a to pomaga uśmierzyć lęk egzystencjalny. Czasem tak skutecznie, że nie trzeba innych sposobów. Z kolei osoby o poglądach stricte materialnych nie mają tego komfortu. Poczucie własnej wartości i pewności muszą budować za murem dóbr doczesnych. Najlepiej tak wysokim, by nie widać było końca - starości i śmierci.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
handlowy czwartek
Rynek konsumencki po 24 lutego. Co się zmieniło?
-
Quo vadis konsumencie, shopperze, biznesie? Co zmieni wojna?
-
Credit Agricole: wojna w Ukrainie oznacza silny wpływ na ceny żywności
-
Polacy chętnie korzystają z dark store’ów i sklepów bez obsługi
-
Pokolenie silversów aktywne w sieci. Jak kupują i czego oczekują od e-zakupów?
-
Rośnie sprzedaż detaliczna supermarketów
-
Holendrzy znaleźli oryginalny sposób na wykorzystanie supermarketu
-
E-commerce kwitnie a długi e-sklepów rosną
-
Nowa przyszłość handlu: Odpowiedzialny biznes i świadomi konsumenci
-
Rośnie sprzedaż w supermarketach, gorzej w małych sklepach
komentarze (2)
Możliwosc komentowania artykułów na temat biedronki, jest z premedytacją blokowana - pytam czemu - skoro PRAWDZIWA CNOTA KRYTYKI SIĘ NIE BOI !!!
OdpowiedzBo nie płacisz za artykuł (niezależny). Płacisz wymagasz....:) a swoją drogą czy w temacie niniejszego artykułu trzeba było przeprowadzić badania.... przecież to oczywiste. stąd prosty wniosek Religie wrogiem handlu.... wnioski wyciągnijcie sobie sami
Odpowiedz