• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Resource Partners: Mamy nadzieję do końca roku zamknąć transakcję dotyczącą drogerii

Resource Partners, fundusz private equity, który zawarł z Eurocashem umowę inwestycyjną dotyczącą grupy drogeryjnej Polbita-Interchem spodziewa się, że transakcja zamknie się do końca tego roku - poinformował Aleksander Kacprzyk, partner zarządzający Resource Partners. Fundusz będzie chciał wyjść z inwestycji po realizacji celów strategicznych, w ciągu 3-4 lat.
  • Autor: PAP
  • Data: 16-10-2012, 17:30
Resource Partners: Mamy nadzieję do końca roku zamknąć transakcję dotyczącą drogerii
Aleksander Kacprzyk, partner zarządzający Resource Partners

"Rynek drogeryjny jest rozdrobniony. Nie spodziewamy się zastrzeżeń ze strony UOKiK. (...) Mamy nadzieję, że do końca roku uda się zamknąć tę transakcję" - powiedział PAP Kacprzyk.

W połowie września Eurocash zawarł z Resource Partners Holdings II (RPH) umowę inwestycyjną, zgodnie z którą obejmie pakiet mniejszościowy, nie mniejszy niż 25 proc. w kontrolowanych przez RPH spółkach należących do Grupy Polbita-Interchem w zamian za wkład niepieniężny w postaci 100 proc. udziałów w spółce Ambra oraz Drogerie Koliber. Eurocash zobowiązał się też do udzielenia na rzecz Grupy Polbita-Interchem pożyczki podporządkowanej na kwotę 60 mln zł.

Umowa wymaga uzyskania zgód prezesa UOKiK.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Staramy się konsolidować rynek drogerii. Postanowiliśmy połączyć siły z Eurocashem, bo możemy zwiększyć wartość inwestycji i widzimy potencjał współpracy w obszarze hurtu. Z kolei Eurocash zyska skalę, której nie miałby z przejętymi razem z Tradisem drogeriami Koliber" - powiedział Kacprzyk.

Spółki należące do Grupy Polbita-Interchem prowadzą sieci sprzedaży detalicznej funkcjonujące m.in. pod nazwami Drogerie Natura oraz Drogerie Aster, jak również hurtową dystrybucję chemii gospodarczej i kosmetyków. Łączna sprzedaż spółek grupy w 2011 roku wyniosła ok. 760 mln zł, a w ramach prowadzonych przez te spółki sieci drogerii funkcjonuje ok. 400 placówek.

Łączna sprzedaż spółek wnoszonych przez Eurocash, tj. Ambra oraz Drogerie Koliber wyniosła w 2011 r. ok. 146 mln zł. Do sieci franczyzowej Drogerie Koliber należy ok. 80 sklepów.

Kacprzyk poinformował, że strategia połączonego podmiotu zakładać będzie rozwój zarówno drogerii własnych, jak i franczyzy.

"Nasza strategia zakłada rozwój segmentu drogerii własnych, planujemy otwieranie kilkudziesięciu drogerii rocznie. Z drugiej strony stawiamy na rozwój segmentu hurtowego. Szukalibyśmy rozwiązania w oparciu o franczyzę" - powiedział Kacprzyk.

Dodał, że planowane jest pewne ujednolicenie oferty w sklepach. Nie można też wykluczyć integracji marek.

"Przynajmniej dwie marki zostaną - jedna własna i jedna franczyzowa. Na pewno zostanie marka Natura, która jest najbardziej rozpoznawalna" - powiedział.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!