Resource Partners: Segment dystrybucji żywności chce się konsolidować
W branży dystrybucji żywności widać chęć do rozmów, większą niż była kiedyś. Obecnie nawet duzi gracze zdają sobie sprawę, że albo teraz się połączą i zwiększą znacząco skalę, albo rynek im ucieknie. Dlatego wszyscy rozmawiają ze wszystkimi - ocenia Aleksander Kacprzyk, partner funduszu Resource Partners.

W portfelu funduszu znajduje się spółka SPS Handel, która posiada zarówno sieć sklepów spożywczych, jak i działalność dystrybucyjną. Obie formy działalności mają skalę lokalną.
- Na rynku dystrybucji żywności jesteśmy relatywnie małym graczem, ale od początku mówiliśmy, że wchodzimy na ten rynek aby rosnąć organicznie, ale również brać udział w jego konsolidacji - dodaje nasz rozmówca.
Jak mówi partner funduszu, w Resource Partners cały czas toczą się rozmowy z różnymi podmiotami, w szeroko rozumianym sektorze dóbr i usług konsumenckich. - Sektor spożywczy jest na pewno bardzo ważny, a nawet kluczowy w naszej strategii inwestycyjnej. W tym segmencie cały czas mamy jakąś spółkę „na tapecie", prowadząc zaawansowane rozmowy o transakcji kapitałowej - mówi Aleksander Kacprzyk.
- W naszym obecnym funduszu mamy jeszcze znaczące środki na przejęcia. W tym roku możemy dokonać 1-3 transakcji i na każdą z nich wydać od pięciu do kilkudziesięciu milionów euro - dodaje.
Fundusz w tym roku raczej nie planuje dezinwestycji. - Wwiększość ze spółek w które zainwestowaliśmy jest w fazie rozwoju, w tym inwestycji w rozbudowę mocy produkcyjnych. Po zakończeniu inwestycji chcemy pokazać, że firmy w pełni wykorzystują nowy potencjał i dopiero wtedy myśleć o sprzedaży naszych udziałów - mówi Aleksander Kacprzyk.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.