Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rewolucja w handlu zmieni podejście do opakowań produktów spożywczych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-06-2015, 12:25
O sytuacji na rynku opakowań spożywczych, wpływie zmian w handlu na sposób pakowania produktów oraz perspektywach rozwoju branży – serwis portalspozywczy.pl w rozmowie z Bogdanem Orzechowskim, dyrektorem generalnym Smurfit Kappa Wielkopolska oraz Marcinem Sowikem, Innovation & Development Manager, Smurfit Kappa Polska.
Rewolucja w handlu zmieni podejście do opakowań produktów spożywczych
Smurfit Kappa Experience Centre w Koninie. Fot. Smurfit Kappa

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jakie najważniejsze trendy można dostrzec na rynku opakowań dla branży spożywczej? W jaki sposób Smurfit Kappa stara się na nie reagować?

Bogdan Orzechowski: Mówiąc o trendach warto wyróżnić dwie odrębne kategorie opakowań. Z jednej strony mamy opakowania dostępne w sklepie, z drugiej opakowania używane w e-commerce. Sektor spożywczy jest coraz wyraźniej obecny w e-commerce, co ma duże znaczenie dla producentów opakowań. Sklepy internetowe nie potrzebują pięknego, kolorowego opakowania. Oczekują raczej opakowania wytrzymałego, dzięki któremu produkt dotrze do klienta nieuszkodzony.
W przypadku opakowań fizycznie obecnych na półce sklepowej niezwykle istotna jest analiza impulsów decyzyjnych. Średni czas zakupowy znacząco się skrócił. Z tego powodu w mniejszej jednostce czasu musimy być w stanie przekazać dużą liczbę informacji. Rola opakowań jest bardzo istotna. Oczywistym jest, że producenci chcą by ich produkty były widoczne w sklepie i wyróżniały się na tle innych. Z drugiej jednak strony, jeżeli wszyscy będą dążyli do zwiększenia rozpoznawalności poprzez wprowadzanie kolorowych opakowań, to tak naprawdę efekt będzie zerowy. Nie odpowiadamy za strategię, którą przyjmują nasi klienci. To oni muszą sobie odpowiedzieć, czy wyróżnieniem na kolorowej półce nie będzie wkrótce szare opakowanie.

Trendy rynkowe wynikają z gwałtownie zmieniającego się stylu życia. Ludzie są coraz bardziej zapracowani i mają znacznie mniej czasu. Szczególne znaczenie ma tutaj młode pokolenie, które zmieniło w ogóle model myślenia. W większym stopniu ulega reklamie oraz pierwszemu impulsowi. Produkt ma być atrakcyjny, a zakupy zrobione szybko. Nieprzypadkowo większego znaczenia nabiera e-commerce. Zakupy internetowe mają ogromny potencjał, który nadal nie jest w pełni wykorzystany.
Nasza firma przestała patrzeć na trendy jako bierny gracz. Staramy się aktywnie wpływać na rynek. Szczegółowo analizujemy zachowania konsumentów i z naszymi opakowaniami chcemy trafić dokładnie w ich potrzeby. Jako grupa chcemy się odróżniać. Pragniemy wyjść z obecnego koszyka wartości i postrzegania nas wyłącznie jako producenta. Liczymy, że będziemy traktowani przez klientów jako konsultant, firma która może doradzić, a przy okazji wyprodukować opakowania.

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!