Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Robert Krzak, EY: Netto umiejscawia się w górnej części tabeli ekstraklasy handlowej

18 czerwca Tesco poinformowało, że wycofuje się z Polski. Po zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe sklepy przejmie Salling Group A/S, właściciel sklepów Netto. - Dzisiejsza informacja potwierdza oficjalnie zakończenie działalności Tesco w Polsce. Sieć ta była wiodącym podmiotem w polskim handlu spożywczym od lat 90. poprzedniego stulecia i wydawało się, że będzie stałym elementem krajowego krajobrazu handlowego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, niezależny ekspert EY, sektora Handlu i Produktów Konsumenckich.

Robert Krzak, EY: Netto umiejscawia się w górnej części tabeli ekstraklasy handlowej

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 18-06-2020, 11:07

- Przejęcie i integracja sieci HIT od grupy Dohle, za strategiczną cenę, wprowadzenie Tesco Club Card, błyskawiczne i szerokie wprowadzenie marki własnej Tesco w postaci „store brandu" z różnym pozycjonowaniem - począwszy od kolokwialnie zwanych „pasiaków" czyli Tesco Value, przejęcie sieci Leader Price, to kamienie milowe w rozwoju handlu w Polsce i rozwoju Tesco w naszym kraju - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Robert Krzak, niezależny ekspert EY, sektora Handlu i Produktów Konsumenckich.

- Po Dohle z Hitem, Casino z Leader Price and Geant, holenderskim Aholdzie, belgijskiej GB Group ze sklepami GLOBI, firmach niemieckich: REWE, EDEKA, Plus, austriackich: Billa i Julius MEINL czy norweskim REITAN Group, kolejny międzynarodowy gracz opuszcza Polskę - dodaje.

- Zakończenie działalności Tesco w Polsce było od pewnego czasu oczekiwane, a z samej sieci wychodziły raczej polityczne komunikaty na temat jej przyszłości. Można się było spodziewać, że po zamknięciu transakcji w Azji i wycofaniu się z Tajlandii i Malezji, Tesco wróci do tematu rynku polskiego - komentuje Robert Krzak.

- Od końca obecności Tesco w Polsce dzielą nas już tylko formalności związane ze zgodami odpowiednich organów kontrolnych. Szkoda, że gracz z taką historią w Polsce wycofuje się z tego rynku - mówi ekspert EY.

Zaznacza, że trzeba pogratulować Netto dealu. - Netto rozwijało się spokojnie, nie spektakularnie. Ta transakcja, jednakże spektakularna, umiejscawia Netto w górnej części tabeli ekstraklasy handlowej w Polsce. Myślę, że Netto będzie pracowało nad swoim konceptem 3.0 tak, by dostosować go do znacznie większych powierzchni handlowych, jakie przejmie od Tesco - uważa Robert Krzak.

- Wśród dyskontów sytuacja wydaje się krystalizować z wyrazistą obecnością trzech leaderów: Biedronki, Lidla i Netto, co w oczywisty sposób stawia w innej sytuacji działającą w Polsce w ograniczonej skali firmę Aldi. Rozwój organiczny nie pozwoli Aldi dogonić leaderów segmentu dyskontów - tłumaczy.

- Wycofanie się Tesco, to również zmiana liczby graczy w segmencie hipermarketów, w którym pozostaną Carrefour, Auchan i Kaufland z nieco mniejszymi formatami kompaktowymi. Taki rozwój jest naturalny, a zbyt duża liczba graczy detalicznych w Polsce po raz kolejny się zmniejsza - dodaje.

- Dla większości międzynarodowych firm handlowych nasz kraj przestał być eldorado, a założenie biznesowe : idziemy tam, bo inni też idą, skończył się dla niektórych bolesną porażką. Na przełomie lat 90 i 2000 w branży mówiło się w Europie, że ten kto wygra w Polsce jest w stanie wygrać wszędzie. Czas pokaże na ile było to prorocze spojrzenie - podsumowuje Robert Krzak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Krzak RSS ALERT    /    EY RSS ALERT    /    Ernst & Young RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Timi 2020-06-22 18:04:43
    cyt: Rozwój organiczny nie pozwoli Aldi dogonić leaderów segmentu dyskontów - tłumaczy. To ja się pytam niby dlaczego? Taką drogą idzie Dino i jakoś nie ma powodów do zmartwień. Jest tylko kwestia odpowiedniego tępa budowania własnych sklepów. Dino ma już ziemię zaklepaną w każdej miast pow 1 tyś mieszkańców w Polsce. Aldi może zrobić dokładnie to samo.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.28.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!