Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Rok 2015 dobry dla e-handlu. Rośnie znacznie omnichannel

Ubiegły rok był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego PKB wyniosło około 3,4 proc., w przypadku e-commerce było to ponad 20 proc..

Rok 2015 dobry dla e-handlu. Rośnie znacznie omnichannel
Fot. Shutterstock

Przy takim tempie z pewnością będzie systematycznie zwiększać swój udział w strukturze produktu krajowego, który obecnie wynosi 6 proc. Wraz ze wzrostem wolumenu transakcji przez Internet,
e-commerce staje się również coraz bardziej sprofesjonalizowane, a także oferuje szerszy wachlarz produktów i usług. Dzięki temu zakupy przez sieć stają się jeszcze prostsze, szybsze, tańsze i bezpieczniejsze.

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel. Nawiązując do raportu mShopper, wartość segmentu m-commerce w 2015 roku była wyceniona na 2 mld PLN i zapewne będzie rosnąć w tempie przekraczającym 100 proc.. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez Internet w ogóle, jak i z faktem, że smartfony stają się coraz bardziej popularne. Era komputerów stacjonarnych/laptopów dobiega końca – już teraz stają się one mniej popularne niż tablety oraz telefony.

Kolejny bardzo ważny trend, który obserwujemy jest rosnąca rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji.

Ponadto obserwujemy również, że polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez Internet. Potwierdza to raport Gemius, który pokazuje, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu potwierdzają, że zakupy przez Internet: są bezpieczne (33 proc. w 2015 r. i 31 proc. w 2014 r.), szybkie (61 proc. do 60 proc.), tańsze (63 proc. do 62 proc.) oraz oferują szerszy wybór produktów (64 proc. do 57 proc.). Czy zmiana ta spowodowana jest uchwaloną niedawno nową ustawą o prawach konsumenta czy wzrostem dojrzałości branży, trudno jednoznacznie stwierdzić.

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotrek 2016-02-12 12:38:51
    No i fajnie - jest poprawa, którą widać gołym okiem. Mnie, jako konsumenta to cieszy. Mniej klauzul z roku na rok to większe bezpieczeństwo. Sklepy się po prostu boją UOKiKu, bo nie każdego stać na zapłacenie tak dużej kary finansowej czy utratę renomy. O to chodziło, kochani. Roczny raport klauzulowy też pokazuje poprawę, tylko 305 klauzul niedozwolonych w 2015 roku. A w 2013 było ponad 1300! Tu na tym blogu jest wykres, który interesująco przedstawia te zależności -> klauzuleniedozwolone.pl/roczny-raport-klauzulowy-podsumowanie-roku-2015/

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.216.28.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!