Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Rok 2015 w mniejszych sieciach handlowych

Sprzedaż sieci Małpka Express, przejęcie sklepów Kefirek, przejęcie SH Eden, umowa inwestycyjna pomiędzy Grupą Eurocash a spółdzielniami Społem oraz nowe rozporządzenie ws. żywienia w szkołach – te tematy najbardziej elektryzowały branżę handlową w 2015 roku. Poniżej lista najważniejszych wydarzeń na polskim rynku sklepów małoformatowych.

Rok 2015 w mniejszych sieciach handlowych
fot. za dlahandlu.pl

a początku roku Eurocash ruszył z nowym franczyzowym projektem "abc na kołach”. Pierwsze samochody z logo abc pojawiły się m.in. we wsiach woj. mazowieckiego, w tym Nowa Brzuza, Stara Brzuza, Miziary, Uśniaki. Wizyty „samochodu – sklepu” w rejonie obsługi planowane są kilka razy w tygodniu. Jak deklaruje Eurocash projekt startuje na wschodzie kraju, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania będzie rozszerzony na kolejne obszary Polski.

W I kw. 2015 w Łodzi powstała nowa sieć sklepów - PSH Kangur. Sieć chce się specjalizować w asortymencie spożywczo-alkoholowym. Nazwa Kangur wiąże się z hasłem przewodnim sklepów "zakupy u torbacza". Jako sklepy o podobnym profilu wizerunkowym podano Żabkę i Małpkę Express.

PHU Topaz nabył 100 proc. udziałów w spółce SH Eden. Według zapewnień nowego właściciela sieć 932 franczyzowych sklepów zachowa nazwę Eden. Przypomnijmy, ponad rok temu w Edenie pojawił się nowy inwestor – spółka Oraries Energy, zajmująca się wytwarzaniem energii. Firma TOPAZ istnieje od 22 lat i prowadzi sklepy pod szyldem TOPAZ, TOPAZ Supermarket, Topaz Express.

Na początku maja spółka Czerwona Torebka spełniła wszystkie warunki zawarte w przedwstępnej umowie sprzedaży Małpka S.A. Firma sfinalizowała transakcję sprzedaży 100 proc. akcji funduszowi Forteam Investments Limited. Sieć 300 placówek (stan na koniec 2014 roku) została wyceniona na 362,3 mln zł, co oznacza, że cena zakupy każdej lokalizacji sieci, prowadzonej w formule agencyjnej wyniosła ok. 1,2 mln zł.

W tym miesiącu GH PL Plus podpisała porozumienie o współpracy handlowej pomiędzy sieciami POLOmarket i Stokrotką. - Powiększenie potencjału jednego z udziałowców bezpośrednio wpływa na zwiększenie wolumenu zakupów całej Grupy i bardzo zbliża ją do pierwotnie zakładanego celu, czyli rocznej sprzedaży detalicznej na poziomie większym niż 10 mld złotych – podawała wtedy grupa.

Jednym z ważniejszych wydarzeń na rynku było podpisanie w czerwcu przez Delko, PPHU Specjał i Polski Tytoń listu intencyjnego dotyczącego współpracy i zawiązania nowej spółki dystrybucyjnej. Sygnatariusze dokumentu wskazywali na konieczność szybszej integracji hurtu i detalu, w celu umocnienia pozycji funkcjonujących w Polsce tzw. sklepów tradycyjnych. Sklepy te to główni odbiorcy towarów dystrybuowanych przez strony listu.

Przeczytaj cały raport na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sklepy małoformatowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • tikitaki 2015-12-30 11:47:09
    Witam, szukam strony na której można kupić/sprzedać firmę. Istnieją takie strony? Ktoś może polecić coś ciekawego?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.125.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!