Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 29-12-2017, 12:35
Rozwój marek własnych i nowych projektów, powiększanie liczby placówek i personalizacja oferty produktowej – to sposoby, którymi mały handel sieciowy walczy o klientów. I w większości przypadków – radzi sobie całkiem dobrze. Wyjątkiem jest zadłużona sieć Małpka Express, która pilnie potrzebuje restrukturyzacji. Co w mijającym roku działo się w sektorze małego handlu i hurtu? - czytamy na dlahandlu.pl.
Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki
fot. Shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla Polskiej Grupy Supermarketów rok 2017 upłynął głównie na pracy nad marką własną  O! Dobre Polskie Twoje. O planach wprowadzenia marki własnej na póki sklepów Top Market, Delica i Minuta8 grupa PGS informowała w kwietniu, a pierwsze produkty pod tą marką można było kupić jeszcze w pierwszej połowie roku. Marka ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Linia przekroczyła już 110 produktów, a do końca 2018 roku gama produktów rozszerzy się do 400.

Z marką własną polskiej Grupy Supermarketów wiąże się jednak problem. Markę własną o takiej samej nazwie O! posiada PKN Orlen, który ponadto rozwija sieć sklepów O!Shop.  PKN Orlen jest uprawniony do korzystania ze znaków towarowych O!, które zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r. Tymczasem znak O! Dobre Polskie Twoje dopiero został zgłoszony do rejestracji. Mimo to, PGS nie obawia się konfliktu o znak towarowy. Jak tłumaczy Michał Sadecki, prezes PGS, marka O! Dobre Pewne Twoje odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. - Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu – dodaje.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dk65 2018-01-02 09:17:44

    Wystrój, ceny i małość wyboru w sklepach Małpka od samego początku sugerował, że może to być pralnia brudnych pieniędzy. W sklepach Małpka nigdy nie było kolejek.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!