Rok w małym handlu i hurcie – rozwój marek własnych, franczyzy i kłopoty Małpki
- Autor: dlahandlu.pl
- Data: 29-12-2017, 12:35

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Dla Polskiej Grupy Supermarketów rok 2017 upłynął głównie na pracy nad marką własną O! Dobre Polskie Twoje. O planach wprowadzenia marki własnej na póki sklepów Top Market, Delica i Minuta8 grupa PGS informowała w kwietniu, a pierwsze produkty pod tą marką można było kupić jeszcze w pierwszej połowie roku. Marka ma pomóc zdobyć Polskiej Grupie Supermarketów przewagę konkurencyjną. Linia przekroczyła już 110 produktów, a do końca 2018 roku gama produktów rozszerzy się do 400.
Z marką własną polskiej Grupy Supermarketów wiąże się jednak problem. Markę własną o takiej samej nazwie O! posiada PKN Orlen, który ponadto rozwija sieć sklepów O!Shop. PKN Orlen jest uprawniony do korzystania ze znaków towarowych O!, które zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r. Tymczasem znak O! Dobre Polskie Twoje dopiero został zgłoszony do rejestracji. Mimo to, PGS nie obawia się konfliktu o znak towarowy. Jak tłumaczy Michał Sadecki, prezes PGS, marka O! Dobre Pewne Twoje odbiega od marki PKN Orlen. Obie marki mają inną kolorystykę, nazwę i działają w innych segmentach rynku. Nie ma zatem konfliktu interesu. - Nie wierzę w to, iż dwie polskie, uznane firmy mogą wejść na drogę konfliktu z tego powodu – dodaje.
komentarze (1)
Wystrój, ceny i małość wyboru w sklepach Małpka od samego początku sugerował, że może to być pralnia brudnych pieniędzy. W sklepach Małpka nigdy nie było kolejek.
Odpowiedz