Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Rośnie optymizm polskich konsumentów

Majowy Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsos zanotował wzrost. Ostatnio Wskaźnik był tak wysoko w czerwcu ubiegłego roku. Poziom WOK odnotowany przez Ipsos w maju tego roku plasuje się na wyższym poziomie niż w maju roku ubiegłego (82,66 pkt obecnie - 79,01 pkt w maju 2012).


Autor: portalspozywczy.pl, pr
Data: 29-05-2013, 10:14

Poprawa Wskaźnika Optymizmu Konsumentów Ipsos idzie w parze z lepszą oceną koniunktury w przemyśle badaną przez GUS. W maju b.r. poprawie uległy wszystkie składowe Wskaźnika Optymizmu Konsumentów.

Ocena Klimatu Gospodarczego w stosunku do poprzedniego miesiąca poprawiła się aż o 8,79 pkt (uzyskując wynik 68,57 pkt).

Wskaźnik Bieżący, odnoszący się zarówno do oceny obecnej sytuacji krajowej gospodarki, jak i sytuacji materialnej gospodarstw domowych wzrósł o 7,94 pkt (osiągając poziom 71 pkt).

Mniej Polaków twierdzi, że sprawy Polski zmierzają w złym kierunku: w kwietniu takie obawy sygnalizowało 72 proc. respondentów, natomiast w maju - 66 proc. Z kolei więcej nas jest zdania, że sprawy naszego kraju idą w dobrą stronę (w kwietniu takie opinie wyrażało 19 proc. z nas, a obecnie 26 proc.).

Zmniejszył się odsetek Polaków uważających, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy bezrobocie będzie rosło. W kwietniu tego zdania było 53 proc. osób, podczas gdy w maju 45 proc.

Pewnej poprawie uległ wymiar Skłonności do Zakupów, uzyskując wynik 92,06 pkt (różnica w porównaniu do zeszłego miesiąca wyniosła 3,04 pkt). Wzrósł też nieco odsetek osób twierdzących, że w obecnej sytuacji warto odkładać pieniądze - w kwietniu br. taką opinię wyrażało 60 proc. respondentów, podczas gdy w maju już 63 proc.

Wskaźnik Oczekiwań względem przyszłości, w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrósł o prawie 7 pkt. (osiągając poziom 90.52 pkt).

Nieco więcej z nas przewiduje poprawę sytuacji materialnej własnego gospodarstwa domowego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W kwietniu poprawę deklarowało się 15 proc. Polaków, podczas gdy w maju 18 proc.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 19 - 23 maja 2013 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1007 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Ipsos w Polsce jest częścią międzynarodowej grupy badawczej obecnej w 84 krajach świata. Firma specjalizuje się w badaniach marketingowych, reklamy, satysfakcji i lojalności klientów oraz w badaniach opinii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ipsos RSS ALERT    /    Wskaźnik Optymizmu Konsumentów RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!