Rośnie wartość polskiego rynku e-commerce B2B
Zgodnie z najnowszym raportem Izby Gospodarki Elektronicznej “Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” aż 44 proc. firm B2B sprzedaje wielokanałowo, oferując swoje produkty zarówno w kanale online jak i offline. Jedynie 4 proc. firm B2B przyznaje się do prowadzenia sprzedaży wyłączenie za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. Tylko 27 proc. ankietowanych firm posiada własny dział e-commerce, a sprzedażą internetową zajmuje się od 2 do 5 pracowników.
- W 2013 r. estymowana wartość polskiego rynku e-commerce B2B wyniosła 140 mld zł, a obecnie jest na poziomie ok 215 mld zł. Szacuje się również, że w ciągu 4-5 lat wzrośnie o połowę. Mimo tak optymistycznych prognoz, branża e-commerce B2B to nadal niezbadany obszar polskiej gospodarki. Raport stanowi zatem pierwszą próbę pokazania, że biznes B2B musi się zmienić i uwzględnić w swoim podejściu tzw. konsumeryzację. Budowanie przyszłości firmy powinno być oparte o kwestie wartości dla klienta, które obecnie mają kluczowe znaczenie dla osiągania biznesowych celów przedsiębiorstwa i budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. - wyjaśnia Patrycja Sass - Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Czytaj więcej na www.dlahandlu.pl.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Ikea wprowadza usługę „Skanuj i Płać”
-
UOKiK nałożył ponad 5,3 mln złotych kary na Vinted
-
UOKiK przygląda się rynkowi e-commerce. Sprawdzi traktowanie konsumenta
-
E-commerce wzrósł w I kw. kilkanaście procent
-
Rosną ceny w e-sklepach. Co na to klienci?
-
Akcje Amazona w dół prawie 10 proc.
-
E-commerce musi dostosować się do wymagań dyrektywy Omnibus. W przeciwnym razie kara
-
E-commerce po polsku. Producenci tracą, bo sprzedaż reguluje ustawa sprzed czasów internetu
-
Empik stawia na ekologiczne dostawy w e-commerce
-
Biedronka ma ponad 2 mln transakcji e-sklepu. Co kupują Polacy online?
komentarze (0)