Rossmann traci przez wolne niedziele
- 2018 r. był dla firmy udanym rokiem, obroty sięgnęły ponad 10 mld zł. Jednak bez wątpienia zakaz handlu w niedziele miał na te obroty negatywny wpływ. Udało się nam co prawda zrekompensować 70 proc. utraconych, niedzielnych obrotów w pozostałe dni tygodnia, ale 30 proc. z nich nie odzyskaliśmy. To dla nas wymierna strata – mówi „Rzeczpospolitej” Marek Maruszak, prezes Rossmann.

Przypomnijmy: Ubiegły rok firma zakończyła z liczbą 1301 placówek i obrotami na poziomie 9,7 mld zł (w 2017 r. było to 9,07 mld zł). Dla porównania Hebe miało w ubiegłym roku 200 sklepów i obroty w wysokości 207 mln euro (ok. 885 mln zł).
Na koniec 2017 roku Rossmann miał w Polsce 1232 sklepy, rok wcześniej było ich 1169, a w 2015 roku - 1103. Na koniec 2000 roku niemiecka sieć drogerii miała w naszym kraju 61 sklepów, a w 2010 już 516.
Codziennie w sklepach Rossmann zakupy robi 770 tys. Polaków. Brand oferuje 21 tys. produktów. Rossmann ma również 27 marek własnych. Firma wprowadza 7 tys. nowości rocznie.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.