Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Rowerzyści walczą o lepsze stojaki przy sklepach

Ruszyła akcja „Rowerem na zakupy". Celem inicjatywy jest zachęcenie właścicieli i zarządców obiektów handlowych do instalowania bezpiecznych i wygodnych stojaków rowerowych.

Rowerzyści walczą o lepsze stojaki przy sklepach
Stojaki rowerowe przy markecie Lidl w Warszawie

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 03-05-2011, 15:11

Warszawskie centra handlowe, hipermarkety i zwykłe sklepy spożywcze z reguły nie rozpieszczają rowerzystów pod względem miejsc do parkowania rowerów. Dominują tzw. „łamikółki" czyli takie stojaki, które nie dają możliwości przypięcia ramy i jednego koła kłódką szelkową (tzw. zapięcie U-lock). Jednoślad przypięty do takiego stojaka bardzo łatwo ukraść pozostawiając w nim samo koło. Na dodatek w przypadku silniejszego wiatru taki stojak może uszkodzić rower, koło lub tylną przerzutkę.

- Zależy nam na tym, aby takie prymitywne konstrukcje zastępowane były solidnymi stojakami. Uważamy, że jako klienci mamy prawo oczekiwać solidnego miejsca do zaparkowania naszych pojazdów - mówi Radek Wałkuski, pomysłodawca akcji. - Możliwość wygodnego i bezpiecznego przypięcia roweru to dla nas - rowerzystów sprawa bardzo ważna. Jeżeli sklep nie zapewnia cyklistom dobrego stojaka, to tak jakby nie zapewniał kierowcom miejsca do zaparkowania samochodu. Warto pamiętać, że miłośnicy dwóch kółek to niemała i stale rosnącą grupa klientów.

Według organizatorów akcji sieci handlowe powinny inwestować w miejsca parkingowe dla rowerów z kilku istotnych powodów. Po pierwsze stanowią one element budowania przewagi konkurencyjnej. Rowerzysta chętniej wybierze miejsce, w którym stoją solidne stojaki na rowery niż takie gdzie ich nie ma lub pozostawiają wiele do życzenia. To się przekłada na konkretne kwoty zostawiane w kasie przez klientów-rowerzystów. Po drugie dobre stojaki budują wizerunek obiektu handlowego jako miejsca, dbającego o ochronę środowiska, prowadzącego proekologiczną politykę. Po trzecie dzięki stojakom można ograniczyć problem braku miejsc parkingowych. Powierzchnia zajęta przez jeden samochód pozwala na swobodne zaparkowanie kilku rowerów. Jest sporo klientów, którzy chętnie przesiądą się z czterech kółek na dwa. Trzeba dać im jednak taką możliwość tworząc solidny parking dla rowerów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radek Wałkuski RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • wds 2011-05-04 12:18:34
    Chcesz pozbyć sie roweru, parkuj przed marketem... Ja jeżdżę bardzo dużo na rowerze, kupuję tylko w sklepach które oferują mi strzeżony parking dla roweru... niestety w moim dużym mieście mam tylko dwa takie sklepy (oferujące usługę za symboliczną zapłatą), ale dzięki temu tylko tam robię zakupy, nawet wtedy gdy jadę samochodem. Jest to mój sposób na wspieranie takiej działalności!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.7.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!