Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Rozczarowujące wyniki sprzedaży LfL w Biedronce

Właściciel m.in. polskiej Biedronki, grupa Jeronimo Martins, podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2014 roku. W tym czasie skonsolidowana sprzedaż całej grupy wyniosła 6,051 mld euro, co oznacza wzrost względem pierwszego półrocza minionego roku o 7,2 proc.
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 30-07-2014, 11:15
Rozczarowujące wyniki sprzedaży LfL w Biedronce
Fot. PTWP

EBITDA w pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. wyniosła 341,4 mln euro, a zysk 144,9 mln euro (165,3 mln euro w I pół. 2013 r. co oznacza spadek o 12,4 proc.). Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 9,1 proc. w lokalnej walucie i wyniosła 4,029 mld euro. W ujęciu LfL sprzedaż sieci spadła o 1,2 proc. Wpływ na to miała m.in. inflacja koszyka zakupowego.

Udział Biedronki w skonsolidowanym wzrośnie wskaźnika EBITDA spadł o 7 proc. Sprzedaż Pingo Doce wyniosła 1,556 mld euro (wzrost o 1,5 proc. LfL), a Recheio 374 mln euro (spadek o 0,4 proc. LfL).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Od stycznia do końca czerwca Biedronka otworzyła 92 sklepy i zamknęła 12 placówek. Obecnie w Polsce działa już niemal 2,5 tys. (na koniec czerwca funkcjonowały 2473 sklepy pod tym szyldem). Docelowo w naszym kraju może działać nawet 4,5 tys. Biedronek, w tym 3 tys. do końca przyszłego roku. W połowie czerwca sieć rozpoczęła przyjmowanie płatności kartami i obecnie 1400 sklepów jest wyposażonych w terminale płatnicze.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Hurra! 2014-07-30 13:23:19

    Hurra!

    Odpowiedz
  • knrx 2014-07-30 14:01:07

    generalnie władze biedronki maja swietne pomysly,np. otwieranie marketow co 300 m w poznaniu

    Odpowiedz
  • Kazik 2014-07-30 15:17:56

    Nie potrafię tego określić, ale... no kurka woda naprawdę się cieszę. Mam nadzieję, że z roku na rok te wyniki będą już tylko pikowały w dół. Tak tak drodzy mości panowie menadzjery i inne ludziki. Jeronimo Martins przeinwestowało o czym wspomniał m. in. jeden z moich przedmówców, nie nazywając jednak tego wprost (stawianie co krok blaszanych budek pomalowanych na żółty kolor). Problem polega na tym, że to o czym wiedzą ludzie siedzący w handlu i zorientowani w branży, jest odrzucane przez ludzi odpowiedzialnych za rozwój ww. sieci w naszym kraju. Przeinwestowanie to jedno, można by rzecz wierzchołek góry lodowej. Problemów jest więcej, tylko tak jakoś dziwnie z kierownictwa nikt nie chce na nie zwracać uwagi.

    Odpowiedz
  • Gil 2014-07-30 16:44:14

    Jezu jak się cieszę .....!

    Odpowiedz
  • czytelnik 2014-07-30 19:31:03

    a czemu się cieszycie, chcecie płacić drożej ? już dzisiaj idźcie do droższych sklepów

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!