Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Rozwój e-commerce wpływa na wzrost zainteresowania usługą fulfilment

  • Autor: mat. pras.
  • Data: 09-11-2022, 10:47
Potrzeba powierzchni magazynowej rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży online. Na podstawie najnowszej analizy rynku last mile zawartej w opracowaniu Europe’s Last Mile. European Logistics Report 2022 oceniamy, że na każdy miliard euro wydany w segmencie sprzedaży detalicznej online będzie potrzebne 24 tys. m kw. miejskiej powierzchni magazynowej.
Rozwój e-commerce wpływa na wzrost zainteresowania usługą fulfilment
Michał Kozdrój, Head of Industrial Agency, Knight Frank

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Długofalowy wzrost sprzedaży e-commerce

Obecnie obserwujemy wyhamowanie dynamiki wzrostu sprzedaży w sektorze e-commerce, na co nałożyło się kilka czynników. W związku z faktem, że zakończyła się pandemia i zniesione zostały restrykcje w handlu stacjonarnym konsumenci wrócili do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Spowolniło to jednocześnie wykładniczy przyrost sprzedaży w handlu internetowym. Dodatkowo nałożyła się na to sytuacja gospodarcza związana ze zwiększoną inflacją i rosnącymi stopami procentowymi, co bezpośrednio przełożyło się na spadek konsumpcji. Inwestorzy i deweloperzy ostrożnie podchodzą więc teraz do nowych planów inwestycyjnych czekając na ustabilizowanie sytuacji rynkowej. Pomimo okresowych korekt, pewnym jest jednak, że sektor e-commerce będzie dalej rósł. Według analityków Knight frank dla Polski przewidywany jest najszybszy wzrost sprzedaży detalicznej on-line w Europie, na poziomie 18,7% w latach 2022-2026. W raporcie Knight Frank Europe’s Last Mile. European Logistics Report 2022 analitycy przewidują, że współczynnik penetracji online na 7 największych rynkach e-commerce w Europie (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Holandia, Szwecja, Polska) do 2026 roku wzrośnie do poziomu 19,3%, z obecnych 15,6%. W tym aspekcie przewidujemy między innymi rosnącą sprzedaż za pośrednictwem serwisów marketplace, co bezpośrednio przełoży się na rosnące zainteresowanie najemców usługą fulfilment.

Fulfilment: Co to jest?

Fulfilment to usługa polegająca na zorganizowaniu całego lub części procesu realizacji zamówienia, zaczynając od spakowania go, poprzez wysyłkę, aż po dostarczenie go klientowi za pośrednictwem firmy kurierskiej.  Jest to szczególnie korzystne rozwiązanie dla mniejszych sklepów, które nie mają rozwiniętej infrastruktury logistycznej, czyli magazynów oraz obsługi zamówień. Firmy oferujące taki rodzaj usługi, są zdecydowanie bardziej wydajne w obsłudze procesu niż małe firmy e-commerce’owe, a z uwagi na zakres mają też lepszą pozycję w negocjacjach dotyczycących kosztów najmu, czy dostaw. Firmy prowadzące obsługę fulfilment’ową dla sklepów internetowych chcą lokować swoje magazyny w granicach miast, lub w ich niedalekiej odległości. Wpływa to na szybkość dostawy i ułatwia dostęp do rynku pracowników. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!