• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rozwój gastronomii przy drogach nabiera tempa. Szykuje się wojna między AmRest'em i McDonalds'em

Od czasów wejścia Polski do Unii Europejskiej rozwój polskich dróg powoli nabiera rozpędu. W ślad za nowymi drogami podążają sieci gastronomiczne, które przydrożną gastronomię postrzegają jako złoty interes.
  • Autor: PMR / portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2010, 14:10
Rozwój gastronomii przy drogach nabiera tempa. Szykuje się wojna między AmRest'em i McDonalds'em

Rozwój infrastruktury drogowej powoduje, że liczba miejsc, w których można uruchomić lokal gastronomiczny rośnie - piszą w raporcie analitycy firmy PMR. Możliwości jest wiele. Począwszy od najdroższych MOP-ów (Miejsca Obsługi Podróżnych) przy autostradach, na stacjach benzynowych w pobliżu węzłów komunikacyjnych skończywszy. Właściciele placówek gastronomicznych widzą tam swoją przyszłość, bo w Polsce działa około 7 tys. stacji paliw, a tylko kilkaset z nich prowadzi własną gastronomię. Stawka zatem jest duża.

Sieci McDonalds i AmRest to główni zainteresowani pozyskaniem nowych lokalizacji, ale nie jedyni. Do boju staje także Autogrill. Jednak jak informują analitycy PMR prawdziwa bitwa rozgorzeje między firmami AmRest (operator KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King) i McDonalds. Stawką są przydrożne fast foody. Jak na razie ostatnie słowo na tym rynku wciąż należy do tej drugiej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Złote łuki mają obecnie w Polsce 238 lokali z czego aż 163 należą do systemu McDrive. Ponad 50 placówek znajduje się przy stacjach paliw Shell, BP, Lukoil, i Statoil. Sieć KFC, która należy do AmRestu ma w Polsce 110 punktów, z czego jedynie 31 przystosowanych jest dla klientów zmotoryzowanych. Według tego kryterium sytuacja Burger Kinga jest jeszcze gorsza, bo na 17 placówek w Polsce tylko jedna może obsługiwać kierowców.

Analitycy podejrzewają, że AmRest wyda miliony złotych na walkę o przydrożny rynek, jednak szczegóły tej batalii nie są znane. W 2009 roku AmRest otworzył 50 restauracji. W tym roku plany są podobne. Prezes spółki podkreśla, że recesja jest dobrą okazją do zdobycia dobrych lokalizacji po konkurencyjnej cenie. Jeden z członków zarządu podkreśla, że rynek przydrożnej gastronomii to rynek z przyszłością i dużym potencjałem. Powodem tego jest fakt, że liczba kierowców stale wzrasta. Ponadto kryzys obniżył koszty inwestycji (tańsze materiały budowlane i ceny gruntów).

McDonald's również nie spoczywa na laurach i wciąż się rozwija. W 2009 roku otworzył 17 nowych placówek, z czego większość to lokale w systemie McDrive. Mimo kryzysu McDonald's nie rezygnuje z ambitnych planów ekspansji i w ciągu najbliższych 3 lat planuje zwiększyć ogólną liczbę placówek o połowę. Strategia sieci przewiduje otwieranie nowych placówek przy stacjach paliw i autostradach. Koncern podpisał na przykład umowę o współpracy z siecią stacji Lotos, przy której powstanie 6 punktów sieci fast food.W ramach tej współpracy w lutym 2010 powstały dwa nowe lokale typu McDrive przy autostradzie A2.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!