• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ruch: Wypowiedzenie wartej ponad 100 mln zł umowy przez Bauera to element negocjacji

Wczoraj wieczorem Ruch podał informację o wypowiedzeniu umowy na dystrybucję tytułów Grupy Bauer. Ruch uspokaja - posunięcie Bauera to nie koniec świata dla spółki, ale element negocjacji - pisze pb.pl.
  • Autor: pb.pl
  • Data: 03-02-2009, 17:04
Ruch: Wypowiedzenie wartej ponad 100 mln zł umowy przez Bauera to element negocjacji

- Od kilkunastu miesięcy negocjujemy warunki współpracy z Grupą Bauer w celu osiągnięcia lepszych warunków finansowych przez Ruch. Wypowiedzenie nam umów to element negocjacji toczących się od wielu miesięcy - mówi Oktawian Jaworek, dyrektor ds. relacji inwestorskich.

Dziś kurs zanurkował - o godzinie 14:00 spadał już 15,5 proc. Nic dziwnego, można szacować, że Ruch zarabia rocznie na sprzedaży ponad 50 tytułów Grupy Bauer ponad 100 mln zł. To dużo. W I półroczu 2008 r. przychody Ruchu z kolportażu prasy wyniosły 750 mln zł (spadek o 3 proc. r/r) i stanowiły 36,2 proc. przychodów ogółem.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z informacji napływających z Ruchu wynika, że dystrybutor prasy wypowiedział Bauerowi w ubiegłym tygodniu jedną z umów. W reakcji na to, największy polski wydawca wypowiedział większość umów na dystrybucję swoich tytułów. Strony mają trzy miesiące na negocjacje. Reakcja konkurencji Ruchu też świadczy o tym, że odbiera zagrywkę Bauera jako element negocjacji, a nie poważny ruch biznesowy.

- Zachowujemy spokój. Jeśli będzie propozycja ze strony Bauera, to ją rozważymy. Póki co, takich rozmów nie było - mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera.

Reakcja Grupy Bauer świadczy o tym, że spółka nie była przygotowana na upublicznienie informacji o zerwaniu umów z Ruchem. Maciej Brzozowski, rzecznik Bauera, jest niedostępny dla prasy od wczorajszego popołudnia.

- Gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Bauer przyjął konfrontacyjną formułę rozmów. Pozostaje odpowiedź na pytanie - w jaki sposób strony będą dochodziły do konsensusu - mówi Maciej Hoffman z Izby Wydawców Prasy.

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!