Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Rynek e-commerce stymuluje rozwój gospodarki

O budowaniu lojalności e-konsumentów, strategiach rozwoju w branży e-commerce oraz nowoczesnych technologiach w służbie sprzedaży dyskutowali paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, którą zorganizowała grupa PTWP.

Rynek e-commerce stymuluje rozwój gospodarki
Dyskusja w trakcie panelu Rynek e-commerce motorem rozwoju gospodarki (fot. PTWP)
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 30-03-2015, 18:52

- Wyróżniłbym cztery zjawiska, które mają i będą miały wpływ na rynek e-commerce. Pierwszy trend to mobile. Dzisiejszy konsument spędza nawet 14 godzin dziennie z telefonem w zasięgu ręki. Telefon stał się oknem na świat, służy do konsumpcji dóbr i rozrywki. Drugie zjawisko to rzeczywistość rozszerzona - sposób na połączenie zakupów off i online. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie klient ma styczność z marką, przyspieszając decyzję o zakupie. Trzecie - druk 3D Tworzenie skrojonych na miarę produktów, np. przedmiotów codziennego użytku przyozdobionych unikalnym wzorem, napisem czy też wierną, portretową "kopią" twarzy klienta. Wreszcie internet rzeczy - świat fizyczny łączy się ze światem wirtualnym, a każdy przedmiot będzie potencjalnie zarówno "inteligentny", jak i podłączony do sieci. To daje ogromne możliwości ofertowe - mówił podczas swojej prezentacji Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCH-u.

Jak pozyskać lojalnego klienta

Co decyduje o wyborze danego sklepu internetowego przez klienta? Zdaniem Michała Gembickiego, członka zarządu serwisu CDP.pl, e-konsument szuka miejsc, z którymi może się utożsamić. - Platformy upodabniają się do siebie, należy więc wyróżnić się na rynku. W CDP.pl "ewoluujemy wstecz" - rozpoczęliśmy od cyfrowej dystrybucji, jednak klient cyfrowy jest jeszcze niedojrzały. Wprawdzie ruch mobile rośnie, ale kupowanie przez ten nośnik wciąż jest niewygodne. Klienci są przyzwyczajeni do wysyłkowej sprzedaży, dlatego ją uruchomiliśmy. Liczymy, że za 2-3 lata kupujący dojrzeją do cyfrowej konsumpcji. W miarę wzrastania potencjału zakupowego klienta, cena przestaje się liczyć - uważa Michał Gembicki.

Mateusz Gordon, ekspert e-commerce z firmy Gemius dodał, że cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu - wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online rozbudowują się o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę - mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa. - To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu, ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza - uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing.

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    Dariusz Stolarczyk RSS ALERT    /    Ruch SA RSS ALERT    /    CDP.pl RSS ALERT    /    Michał Gembicki RSS ALERT    /    Mateusz Gordon RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    Joanna Dzwonkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Karina 2015-03-30 19:06:02
    Statystyki wskazują, że znacznie ponad 1/3 przedsiębiorców nie zna instytucji, które mogłyby udzielić im pomocy w prowadzeniu biznesu. Oznacza to, że w razie niepowodzeń nie będą wiedzieli gdzie szukać wsparcia, prawdopodobnie nie są oni też zainteresowani optymalizacją i ulepszeniem swojej działalności, gdyż aktywnie nie poszukują zewnętrznych bodźców sprzyjających rozwojowi i budowaniu konkurencyjnej pozycji na rynku.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!