• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Rynek hurtowy w Polsce przeżywa ciężkie chwile. Liderzy pokażą słabe wyniki

- Rynek hurtowy jest słaby. Widać to po wynikach spółek za 2012 r. Co więcej sądzę, że rok 2013 będzie dla nich jeszcze gorszy - prognozuje Kamil Szlaga, analityk rynku akcji KBC Securities.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-02-2013, 12:24
Rynek hurtowy w Polsce przeżywa ciężkie chwile. Liderzy pokażą słabe wyniki
- Myślę, że cały rynek hurtowy przeżywa ciężkie chwile i nawet liderzy rynkowi pokazują lub za chwilę pokażą słabe wyniki. Przykładem jest Eurocash, w którego wynikach od mniej więcej półrocza 2012 r. widać było osłabienie sprzedaży i marż. W kolejnych kwartałach problemy się pogłębiały, i nadal będą się pogłębiać. Trzeci kwartał był gorszy od drugiego, a czwarty będzie jeszcze gorszy. To doskonale widać na wynikach sprzedaży na jednostkach porównywalnych - tłumaczy Kamil Szlaga, analityk KBC Securities.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ekspert dodaje, że na firmach dystrybucyjnych mocno odbiło się spowolnienie gospodarcze.

- Co prawda nie jest ono dramatyczne, jednak na rynku hurtowym, gdzie operuje się na niskich marżach, ma ono duże znaczenie. Wielu graczy walczy o przetrwanie na rynku. Szczególnie mocno widać to w hurcie alkoholi. Mniejsi gracze walcząc o życie mocno obniżają marże, a tym samym psują rynek. Przez to cierpią wszyscy, i właściwie nie są w stanie zarabiać - wyjaśnia Kamil Szlaga.

Dalsza część artykułu (82%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Lui don tabasco 2013-02-04 15:40:12

    a cena akcji w górę ..dziwne !! detal umiera to i za chwile hurt zdechnie ot co !

    Odpowiedz
  • Morales - eseista kubański 2013-02-04 16:01:51

    pożyjemy , zobaczymy...

    Odpowiedz
  • pge 2013-02-04 17:39:44

    Kamilek gdzie żeś ty był gdy przejmowali Tradis. kurde myślałem że to będzie ajwaj a ty teraz tak prawisz.... Ty to masz jednak krótką pamięć. Jak tam ocena połączenia teraz?

    Odpowiedz
  • kknd 2013-02-04 19:19:54

    Zupełnie nie rozumiem tej dyskusji. Problem stwarzają producenci a teraz narzekaja. Coca cola, maspex, frito lay którzy urośli na tradycji teraz strzelają w jej podstawy. Coca cola 1L w tradycji od 3,99 do 4,49zł, a w Biedronce paki 2,49zł brutto. Maspex już dawno ściągnął tam gacie do kostek. Podobnie reszta producentów (Danone z Zywcem, Piwa itp.). Skala widoczna jest na cyfrach: 900 miast w całej Polsce, 2500 Biedronek, ponad 400 Lidlów i mamy obraz sytuacji. Główni gracze hurtowi powinni zwyczajnie zrezygnować z marek dostępnych w Biedronce na specjalnych zasadach i przytulić producentów którzy handlują z dyskontami ale klęczą na kolanach z głową na wysokości pępka żeby tam dostarczać.

    Odpowiedz
  • Miki 2013-02-04 22:21:52

    Kknd dobrze prawi. Ciekaw co zrobi tradis po odejściu 30 handlowców do bać polu? I dobrze pokazać dziadowi portugalskiemu...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!