Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Rynek kosmetyczno-chemiczny w Polsce wart jest już ponad 20,5 mld zł

Rynek kosmetyczno-chemiczny w Polsce wart jest ok. 20,52 mld zł, z czego 72 proc. wartości rynku stanowi sprzedaż artykułów kosmetycznych – 14,79 mld zł, a 28 proc. sprzedaż artykułów chemicznych – 5,72 mld zł. Jest to rynek podlegający ciągłym przemianom. Konkurencja na rynku zaostrza się, a do walki o klienta włączyły się dyskonty. Rośnie również znaczenie e-handlu - czytamy w raporcie finansowym Grupy Kerdos.

Rynek kosmetyczno-chemiczny w Polsce wart jest już ponad 20,5 mld zł
Rynek kosmetyczno-chemiczne podlega ciągłym przemianom; fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2016, 12:04

Porównując dane z roku 2015 z rokiem poprzednim można zauważyć wzrost wartości rynku wynoszący 6,5 proc.. Przy czym największą dynamiką wzrostu rok do roku charakteryzują się kosmetyki do pielęgnacji ciała – 9,6 proc. , środki czystości – 8,7 proc. oraz produkty do prania – 7 proc.

Analizując procentowy udział największych grup produktowych w wartości sprzedaży z roku 2015 można zauważyć, że ponad połowa tego rynku koncentruje się w trzech głównych grupach. Są to kosmetyki do pielęgnacji ciała (29,6 proc. udziału w rynku), produkty higieniczne (17 proc.) oraz środki czystości (12,4 proc.). Procentowy udział w sprzedaży oraz dynamika wzrostu zgodnie wskazują, że kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz środki czystości są najszybciej rozwijającymi się grupami produktów na rynku kosmetyczno-chemicznym w Polsce.

Głównymi kanałami dystrybucji produktów kosmetyczno-chemicznych w Polsce są : dyskonty, drogerie, super- i hipermarkety. Porównując ich procentowy udział w sprzedaży z lat 2014-2015, zarówno pod względem wartości, jak i ilości sprzedanych produktów, można zauważyć, że drogerie i supermarkety wypierają z rynku dyskonty oraz hipermarkety. Przy czym dyskonty straciły najwięcej udziałów jeżeli chodzi o ilościową sprzeda produktów – tu zmiana wynosi -9,5 proc., a
hipermarkety - głównie na wartościowej sprzedaży produktów zmiana w tym zakresie wynosi -6,2 proc.

Konkurencja na rynku drogeryjnym w Polsce jest bardzo silna. Bezdyskusyjnym liderem rynku jest sieć marketów drogeryjnych Rossmann z 1103 placówkami na terenie całej Polski. Sieć ta posiada już około 28,4 proc. całego rynku. Od kilku lat można też zauważyć bardzo silne trendy konsolidacyjne. Sieci takie jak Laboo czy Drogerie Polskie powstały właśnie przez połączenie tradycyjnych drogerii dzięki czemu umocniły swoją pozycję na rynku. Dużym graczem na rynku jest również sieć drogerii Natura z blisko ponad 270 placówkami oraz należąca do Jeronimo Martins sieć Hebe, która posiada obecnie ok. 100
sklepów.

Można przewidzieć dalszy wzrost rynku drogeryjnego w Polsce. Wartość sprzedaży według prognozy będzie rosła o ok. 13 proc. rok do roku, przy czym błd statystyczny wynosi +/- 0,23 miliarda złotych.

Dane pochodzą z raportu finansowego Kerdos Group za 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kerdos Group RSS ALERT    /    kosmetyki RSS ALERT    /    drogerie RSS ALERT    /    rynek kosmetyków RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!