Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Rynek marek własnych w Polsce zwalnia przez dyskonty - analiza

  • Autor: pr
  • Data: 05-10-2015, 11:04
Według szacunków zawartych w raporcie PMR „Marki własne detalistów w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020”, rynek marek własnych w Polsce wzrośnie o 6,6 proc. w 2015 roku i osiągnie wartość 44,4 mld zł. Perspektywy rozwoju są dobre, jednak do 2020 r. rynek nie powtórzy już takich wzrostów jak w latach 2009-2012.
Rynek marek własnych w Polsce zwalnia przez dyskonty - analiza
(fot. PTWP)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wolniejszy wzrost rynku jest pochodną niższych wzrostów sprzedaży marek własnych w dyskontach, odpowiadających obecnie za 66 proc. jego wartości. Dotyczy to zwłaszcza lidera rynku, Biedronki, w której udział marek własnych w obrotach jest z każdym rokiem niższy (aktualnie wynosi ok. 50 proc., podczas gdy jeszcze w 2009 r. udział ten wynosił 58 proc.). Podobny trend zaobserwować można na przykładzie Lidla, który również w ostatnim czasie mocno poszerzył ofertę produktów markowych.

Ponadto, należy zauważyć, iż wszystkie największe sieci handlowe już oferują marki własne w najszybciej rotujących kategoriach, więc kolejne wprowadzane produkty nie będą przynosiły już tak spektakularnych wzrostów na obszarze całego rynku. Ponadto, rozwój oferty ilościowej będzie hamowany chociażby przez powierzchnię sklepów handlowych. Tak więc wzrost rynku w kolejnych latach będzie przede wszystkim efektem większego popytu na produkty marek własnych, które z roku na rok cieszą się większym zaufaniem, w drugiej kolejności – rozwoju oferty ilościowej.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!