Rynek merchandisingu w sieciach skurczył się o 10 proc.
Coraz wyraźniej widać zmęczenie zleceniodawców niską jakością usług. W ogłaszanych przetargach maleje znaczenie kryterium cenowego, wzrasta natomiast rola stosowanych procedur, standardów pracy, transparentności. Te dwie tendencje sprawiły, że w mijającym roku Cursor o 50 proc. rozwinął własną sieć przedstawicieli handlowych, obejmując tym samym swoim zasięgiem wszystkie punkty handlu nowoczesnego w Polsce - mówi Artur Wojtaszek, prezes zarządu Cursor.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W mijającym roku firmy ostrożnie, ale jednak częściej niż rok wcześniej, sięgały po outsourcing magazynowania i zarządzania POSM.W rezultacie rynek powiększył się o kilka procent. Cursor pozyskał jedenaście kontraktów z obszaru magazynowania materiałów POSM i logistyki serwisowej. Niektórzy z klientów w ramach oszczędności decydowali się korzystać z prostszych materiałów marketingowych: o mniejszych gabarytach i mniejszej liczbie elementów, co umożliwiało ich samodzielny montaż, bez konieczności zlecania takiej usługi na zewnątrz.
Rok 2012 nie był pomyślny dla obszaru promocji, degustacji i animacji. Od kilku ostatnich lat systematyczne obserwujemy zmniejszanie się budżetów na tego typu działania. Rozwojowi tego rynku z pewnością nie pomaga fakt, iż sieci handlowe coraz częściej ograniczają swobodny dostęp do świadczenia usług promocyjnych na terenie swoich hal.
Choć spada znaczenie pojedynczych akcji, by uzyskać wzrost sprzedaży, firmy wykorzystują coraz bardziej wieloetapowe i złożone projekty. W tym roku Cursor zrealizował kilka znaczących terenowych akcji promocyjnych dla koncernów piwowarskich, producentów napojów czy przewoźników autobusowych. Ich łączna wartość wyniosła kilka milionów złotych.
Rozpoczęty rok powinien przynieść ożywienie na rynku outsourcingu usług wsparcia sprzedaży i marketingu.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Barilla Polska: Rozszerzenie współpracy z agencją Cursor ma zwiększyć sprzedaż
-
Cursor zadba o logistykę materiałów marketingowych Żywiec Zdrój
-
Małgorzata Begier, Cursor na Food Show: Cena przestała grać pierwszoplanową rolę
-
Food Show 2017: Media kreują trend na eko, ale to wciąż znikomy rynek
-
Rynek wpływa na rozwój usług outsourcingu sił
-
Rośnie outsourcing sił sprzedaży
-
Więcej audytów w sieciach handlowych
-
Prawie trzy czwarte decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży
-
Mały handel odradza się po hekatombie w nowym, lepszym wydaniu
-
Handel: Cena nie jest najważniejsza, rośnie popularność cross sellingu
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)