Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Rynek powierzchni handlowych w 2016 r. (raport)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-02-2017, 13:36
Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej na koniec 2016 roku osiągnęły poziom blisko 14 mln mkw. Dominującym formatem na polskim rynku pozostają centra handlowe (73%), magazyny handlowe (18%), parki handlowe (8%) oraz centra wyprzedażowe (1%) - wynika z raportu „Rynek handlowy w Polsce”.
Rynek powierzchni handlowych w 2016 r. (raport)
Renata Kusznierska, Partner, Dyrektor działu powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała rynek powierzchni handlowych w Polsce w najnowszym raporcie „Rynek handlowy w Polsce”. Zgodnie z przytovzonymi danymi, w ubiegłym roku oddano 460 600 mkw. nowoczesnej powierzchni, z czego ponad trzy czwarte w formacie centrów handlowych. W 2016 r. otwarto 22 nowe obiekty: 15 centrów handlowych (z których największymi były centrum handlowe Posnania w Poznaniu – 99 tys. mkw. oraz Galeria Metropolia w Gdańsku – 34 tys. mkw.), dwa parki handlowe i pięć magazynów wolnostojących. Natomiast w ramach rozbudowy i modernizacji 13 obiektów handlowych oddano do użytku 74 tys. mkw. powierzchni najmu, co stanowi 16% całkowitej podaży rocznej.

Aktualnie w budowie znajduje się ok. 650 tys. mkw. powierzchni handlowej, z czego 86% (560 tys. mkw.) planowane jest do otwarcia na 2017 r. Największymi obiektami będą Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu, Serenada w Krakowie oraz Gemini Park w Tychach. W ośmiu największych aglomeracjach około 300 tys. mkw. powierzchni zostanie oddane w formie nowych obiektów lub po rozbudowach, m.in. Arkadia w Warszawie, Galaxy w Szczecinie, czy Franowo Park Handlowy w Poznaniu. Na ten rok, na wszystkich rynkach planowane są kolejne otwarcia mniejszych obiektów w formacie parków handlowych i strip malli m.in. w Krakowie i Piasecznie k. Warszawy, jak i Oławie, Kętach czy Zakopanem. Natomiast do 18% powinien wzrosnąć udział małych miast, poniżej 100 tys. mieszkańców, w całkowitej podaży powierzchni handlowej.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!