Sadowski, Demo: Nowe produkty świetnie przyjmują się na rynku w momencie zmian nawyków zakupowych (wideo)
Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching, który od 27 lat przygotowuje produkty do wejścia na rynek, opowiedział nam jak przez ostatnie ćwierćwiecze zmienił się marketing żywności w Polsce.

Wizytówką Demo jest unikalna metoda wprowadzania produktów na rynek. - Product concept to produkt, który nasza firma w swojej ofercie od nastu lat i polega na tym, że jesteśmy zewnętrznym działem rozwoju i wsparcia dla firm. Jeżeli ktoś ma firmę, która się dobrze rozwija i szuka nowego produktu, to my dla niego analizujemy rynek i szukamy niszy. Przychodzą dla nas także firmy, które mają już produkt i zastanawiają się czy warto go wprowadzić na rynek. My wtedy analizujemy czy jest miejsce na ten produkt i czy można na nim zbudować rentowność, a jeśli tak, to w jaki sposób - komentuje Jacek Sadowski.
Dodaje, że Demo spotyka się także z firmami, które już mają produkt i wiedzą, że jest on dobry, ale chcą go skutecznie i z sukcesem wprowadzić na rynek.
- Od 27 lat przygotowujemy produkty do wejścia na rynek. Około 60 proc. naszych klientów to firmy spożywcze. Odpowiadamy za takie marki jak: mleko Hej!, mleko Białe, wiele produktów Bakomy czy Kamisu - dodaje.
- Rynek spożywczy nie ma dla nas tajemnic - mówi.
Jak przez te 27 lat zmienił się marketing produktów spożywczych w Polsce? - Nie zmienił się - mówi Jacek Sadowski. - Polacy szukają zdrowszych, dobrych i naturalnych produktów, tylko definicja tych produktów się zmienia. To co jeszcze niedawno wydawało się być naturalne i zdrowe, dziś już może mieć inne postrzeganie. Poszukiwane są produkty jeszcze bardziej zdrowe - przyznaje.
Jak podkreśla, zmieniła się i cały czas się zmienia dystrybucja żywności. To potężne wyzwanie! - Nowe produkty świetnie przyjmują się na rynku własnie w momencie zmian nawyków zakupowych. Wiele rynkowych hitów wprowadzaliśmy wtedy, kiedy Polacy przechodzili z małych sklepów do hipermarketów. Wtedy był moment, kiedy byli bardziej otwarci na nowości - podsumowuje Jacek Sadowski.
Wywiad został przeprowadzony podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.