• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Samorządy będą ratować lokalny handel

Do świadomości coraz większej grupy lokalnych włodarzy dociera fakt, że właśnie lokalny handel to metoda na przetrwanie kiepskiej koniunktury w gospodarce. Generuje on znaczną liczbę miejsc pracy, szczególnie w regionach zagrożonych wysokim bezrobociem - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej"
  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 04-07-2012, 08:21

Ratowanie niewielkich sklepów ma więc dziś wymiar ekonomiczny. Szczególnie że, jak pokazuje przykład Francji, Holandii czy Belgii, gdzie udział lokalnego handlu spadł do mniej niż 10 proc., jego rewitalizacja nie jest sprawą łatwą. Sklepikarze, którzy zamkną interes, nie chcą już wracać do zawodu. W Polsce udział lokalnego handlu to 50 - 55 proc. Opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego, brak faworyzacji dużych sieci pozwolą utrzymać jego wysoką pozycję.

Jedną ze strategii w aglomeracjach miejskich jest staranne rozgraniczenie handlu wielkopowierzchniowego od drobnego. Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, podkreśla, że miasto wyraźnie określiło miejsca, w których duże powierzchnie handlowe mogą powstawać. Przy prezydencie zaczęła też działać rada lokalnej przedsiębiorczości, która spotyka się regularnie, by rozmawiać o potrzebach małych kupców, o inwestycjach czy też wspomaganiu wydatkami z budżetu infrastruktury.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Poznaniak 2012-07-04 09:09:58

    A w Poznaniu samowolka, władze pozwalają na coraz więcej centr handlowych,marketów,w Wielkopolsce jest najwyższy wskaźnik -metr kwadratowy marketów na osobę. W centrm miasta powstają biedronki,Lidle...

    Odpowiedz
  • Hurt 2012-07-04 09:10:38

    Brawo!!, Tylko dlaczego tak poźno, w wielu miejscowościach nie da się już uratować drobnego handlu, bo go nie ma.

    Odpowiedz
  • Adam 2012-07-04 09:41:49

    Szkoda, że tak późno. Już większa cześć handlu drobnego i średniego jest zniszczona. Ciekawy jestem skąd włodarze wezmą teraz pieniądze na swoje utrzymanie i urzędów skoro straże gminne są i będą w większosci likwidowane bo przestają przynosić zyski dla urzędnikow. Sprzedawać ziemi już w zasadzie nie ma. Ot i problem. Trzecim najbogatrzym europejczykiem jest właściciel sieci Biedronka, tylko że nie jest to nasz rodak, który by odprowadzał w Polsce podatki. Ponad 60% jego zysku pochodzi z Polski. To dzięki decyzjom naszych władz ułatwiających mu rozwój a także dzięki władz upadek naszych sklepików i sklepów średniej wielkości. Z tym upakiem pada 80% drobnych producentów w kraju, tym samym miejsca pracy dla rodaków.

    Odpowiedz
  • Spoko koko 2012-07-04 10:48:49

    Rozmawiałem jednym z urzędników w miasteczku w Wielkopolsce. Chcą rynek z parkingami zamienić w rynek/deptak gdzie będą występy. Takie jest myślenie. Poco parkingi pod sklepem ważne że 6 razy w roku na rynku będzie można potańczyć.

    Odpowiedz
  • blogkupca.pl 2012-07-04 11:06:55

    To bełkot. Oczywiście jestem za ratowaniem małych form sprzedaży, ale z drugiej strony jestem realistą i wiem, iż każdy z tych urzędników lokalnych za dobrą ofertę jakiejś sieci np. Biedronka oddałby wszystko by tylko jakiś sklep powstał w jego gminie. Pewnie nie tylko oddał....... Szczytne ideały, choć fałszywe.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!