• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Samorządy będą wspierać rozwój handlu tradycyjnego

W ramach kampanii społecznej "Tu mieszkam, tu kupuję" zainicjowanej przez Makro Cash and Carry Polska, opracowano "Dekalog Wsparcia Handlu Tradycyjnego".
  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 06-06-2012, 09:24

Dekalog przeznaczony jest m.in. dla samorządów. Jego założenia to:

- Odpowiednia polityka podatkowa i zachęty finansowe dla osiedlowych sklepów, w tym obniżki w czynszu dla osiedlowych sklepów o istotnym znaczeniu dla lokalnej społeczności.

- Odpowiednie planowanie przestrzenne uwzględniające tzw. lokalne plany rozwoju handlu (ang. local retail plans).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wsparcie szkoleń i doradztwa dla lokalnego biznesu. edukacja nt. przedsiębiorczości, marketingu i stowarzyszania się oraz konieczności wzrostu konsumpcji lokalnych produktów.

- Działania promocyjne idei dokonywania zakupów w lokalnych sklepach, prowadzone przy wsparciu gmin, np. udział przedstawicieli samorządów w spotkaniach z kupcami, konkursy tematyczne, edukacja społeczności lokalnej oraz debaty z liderami opinii i mediami w regionie.

- Nagradzanie dobrych wzorców (ang. best practices) w zakresie lokalnego rozwoju handlu i jego promocji. Wskazywanie i wyróżnianie samorządów, w których wprowadzone zostały mechanizmy wspierające rozwój lokalnego handlu, udział lokalnych kupców w ogólnopolskich konkursach i rankingach, wyznaczających standardy w tym zakresie.

- Badanie potrzeb lokalnych społeczności podczas planowania strategii rozwoju samorządu, ogłaszania przetargów na zamówienia publiczne oraz działań promocyjnych dla samorządu.

- Tworzenie tzw. shopping and buying experience - czyli zakupów opartych na regionalnych produktach i punktach handlowych o wyjątkowej atmosferze. Prowadzenie konsultacji społecznych z interesariuszami rozwoju lokalnego handlu
w samorządzie.

- Ustalanie warunków zamówień publicznych tak, aby uczestnictwem w przetargach zainteresowani byli również mali kupcy np. małe powierzchnie pod wynajem, dłuższy czas wynajmu powierzchni (określony czas sprzyjający inwestycjom), gwarancje stabilności czynszu.

- Wprowadzenie funkcji urzędników dbających o handel w regionach wzorem neighberhood retail managers z Wielkiej Brytanii (osoby, które dbają o rozwój osiedlowego handlu).

- Zapewnienie zasad sprawiedliwego handlu i uczciwej konkurencji, przede wszystkim w zakresie produkcji oraz przestrzegania praw pracowników.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • El Murzyno 2012-06-06 10:19:49

    Już widzę naszych urzędników wyciągających rękę do polskiego kapitału (chyba że po kopertę)... W 2012r. to już jest \"musztarda po obiedzie\" na takie działania. W 2015r. zostaną z polskiego handlu tylko \"dożynki\".

    Odpowiedz
  • TUBYLEC 2012-06-13 10:02:58

    Co chcecie ratowa i promowac POLSKIEGO HANDLU JUŻ PRAWIE NIE MA - co za tym idzie-potężne bezrobocie i bieda ! Markety ,biedronki i wszystkie takie zniszczyły polską gospodarkę bo gdzie ma sprzedac swoje wyroby drobny praducent ? ZA PÓŹNO GENIUSZE !!!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!