Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu łączy system edukacji z rynkiem pracy

Handel jest istotną sferą polskiej gospodarki, ale cały czas można zauważyć rozbieżności między kompetencjami pracowników a rzeczywistymi wymaganiami pracodawców w handlu. Dlatego powstała Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu, której celem jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb systemu gospodarczego.

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu łączy system edukacji z rynkiem pracy
Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu łączy system edukacji z rynkiem pracy, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 27-02-2020, 10:32

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu kontynuuje działania Sektorowej Ramy Kwalifikacji Handlu, która powstała w październiku 2018 roku. Projekt jest realizowany przez konsorcjum:

  • Lidera Projektu – Krajową Izbę Gospodarczą Centrum Promocji
  • Krajową Izbę Gospodarczą
  • Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego
  • Krajowy Związek rewizyjny Spółdzielni Spożywców SPOŁEM we współpracy ze Szkołą Główną Handlową.

W handlu funkcjonuje blisko milion przedsiębiorstw, które stanowią 22,8 proc. ogółu firm w Polsce. W 2019 r. w obszarze handlu pracowało ponad 2360 tys. osób, czyli 14,8 proc ogółem pracujących w kraju. Działalność handlowa przenika wszystkie sektory gospodarki i łączy je siecią wzajemnych powiązań. Niestety można zauważyć rozbieżności między kompetencjami pracowników a wymaganiami pracodawców w handlu. Dlatego Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu pracuje m.in. nad tym, aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na realne potrzeby pracodawców.

Wśród zadań, jakie postawiła sobie SRKH, są m.in.:

  • rekomendowanie rozwiązań i zmian legislacyjnych w obszarze edukacji i dostosowanie do potrzeb rynku pracy,
  • włączenie Sektorowej Ramy ­Kwalifikacji w Handlu do ­Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
    współpraca w zakresie ­porozumień edukacyjnych,
  • określenie obszarów badawczych odnoszących się do ­kompetencji w sektorze, w którym działa Rada,
    przekazywanie informacji o ­zapotrzebowaniu na kompetencje do instytucji edukacyjnych i rynku pracy,
  • przekazywanie ­informacji o ­potrzebach danego sektora w obszarze kompetencji do ­partnerów społecznych identyfikujących ­potrzeby rozwojowe przedsiębiorstw,
  • opracowanie i ­aktualizacja ­rekomendacji dotyczących ­zapotrzebowania na kompetencje w danym sektorze,
  • uwzględnienie sytuacji ­pracowników znajdujących się w ­najtrudniejszej sytuacji na rynku ­pracy, w tym powyżej 50 roku życia lub o niskich kwalifikacjach.

Katalizatorem tych wszystkich działań będzie Sektorowa Rada ds. ­Kompetencji w Handlu, odpowiedzialna za współpracę z pracodawcami i jednostkami ­edukacji formalnej i pozaformalnej oraz za wyznaczanie kierunku zmian.

- SRKH powinna przyczynić się do poprawy otoczenia prawnego regulującego funkcjonowanie podmiotów sektora handlu. Powinna też ułatwić rozwiązywanie kwestii dostępu do rynku niektórych kategorii firm i pracowników, np. pracowników 50 plus, osób niepełnosprawnych czy spoza Polski - informują eksperci Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sektorowa Rada ds. Kompetencji w Handlu RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.76.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!