Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sfinks kończy rok z 17,1 mln zł straty netto - to porządkowanie grupy zaważyło na wynikach

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Sfinks Polska wyniosły 38,3 mln zł w czwartym kwartale 2009 r. Spółka odnotowała przy tym stratę netto na poziomie 17,1 mln zł. Narastająco po czterech kwartałach Sfinks osiągnął skonsolidowane przychody na poziomie 174,5 mln zł.

Sfinks kończy rok z 17,1 mln zł straty netto - to porządkowanie grupy zaważyło na wynikach

Autor: portalspozywczy.pl / PR
Data: 02-03-2010, 11:45

- Na wynikach czwartego kwartału zaważyła przede wszystkim trudna sytuacja na rynku gastronomicznym w 2009 r. oraz zmiany wewnętrzne związane z porządkowaniem grupy - komentuje Bogdan Bruczko, wiceprezes zarządu Sfinks Polska S.A. - Przejęliśmy prowadzenie 26 restauracji od 14 franczyzobiorców w celu ich restrukturyzacji, mamy zapewnione zaplecze do weryfikacji skuteczności działania naszych restauracji, co jest bardzo przydatne na etapie zmian, w jakim się znaleźliśmy. Docelowo część restauracji działających na efektywnych zasadach zamierzamy przekazać w zarządzanie nowym franczyzobiorcom. Równolegle prowadzimy intensywne prace związane z inwestycjami w całkowicie nowe lokale zarówno w mniejszych miastach jak Opole czy Zgorzelec, jak też w bardzo prestiżowych lokalizacjach jak Galeria Malta w Poznaniu czy Park Handlowy Ikea w Łodzi. Co istotne, część nowych restauracji będzie prowadzona przez naszych dotychczasowych franczyzobiorców, którzy chcą zwiększać zakres współpracy z nami w oparciu o sprawdzone przez siebie koncepty Sphinx i WOOK - wyjaśnia Bogdan Bruczko.

Jak podkreśla, celem spółki jest systematyczne budowanie sprzedaży i poprawianie zyskowności naszych sieci.

- Obecnie skupiamy się na zwiększeniu efektywności zarządzania restauracjami, jak i samego procesu inwestycyjnego w nowe lokale. Rozpoczęliśmy także wdrażanie narzędzi marketingowych i rozwiązań z zakresu obsługi klienta, które będą budować przywiązanie klientów do naszych marek i systematycznie przyciągać nowych. Spółka dysponuje ogromnym kapitałem, jakim jest silna marka Sphinx i bardzo dobre koncepty restauracyjne. Wymaga jednak odświeżenia marketingowego i klarownej wizji rozwoju, którą będziemy chcieli przedstawić w długoterminowej strategii - mówi wiceprezes.

Pod koniec lutego Sfinks Polska SA pozyskała ponad 59 mln zł z nowej emisji akcji serii H z prawem poboru. W ramach zapisów podstawowych i dodatkowych inwestorzy objęli 5.608.455 akcji po 10,54 zł. Główny akcjonariusz Sylwester Cacek objął łącznie 3.165.728 sztuk akcji serii H za kwotę ponad 33 mln zł i uwzględniając akcje, które posiada pośrednio przez OrsNet Sp. z o.o. zwiększy swoje zaangażowanie w Sfinksa z 32,99% do 41,83%. Prawie 44% nowych akcji obejmą inwestorzy niezaangażowani w zarządzanie spółką.

Spółka zapowiedziała ogłoszenie długoterminowej strategii rozwoju w ciągu dwóch miesięcy. Do końca lipca ma też podjąć decyzję w sprawie przejęcia największej w Polsce sieci pizzerii - Da Grasso. W wyniku tej transakcji Sfinks będzie największą firmą restauracyjną w Polsce pod względem liczby zarządzanych placówek i wyprzedzi takich światowych potentatów jak McDonald's czy Amrest.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogdan Bruczko RSS ALERT    /    Sfinks RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.234.223.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!