• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sfinks miał na koniec 2009r. 65,8 mln zł straty netto

Skonsolidowane przychody Sfinks Polska SA wyniosły w 2009 r. 173,5 mln zł i były o 23,3 proc. niższe niż w 2008 r. Spółka poprawiła wynik na poziomie operacyjnym o 31,6 proc. - skonsolidowana strata operacyjna wyniosła 40,1 mln zł, zaś strata netto 65,8 mln zł.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-05-2010, 20:32
Sfinks miał na koniec 2009r. 65,8 mln zł straty netto

Spółka prognozuje, że w 2014 r. skonsolidowane przychody wyniosą ponad 450 mln zł, zaś wskaźnik EBITDA przekroczy 45 mln zł. Dodatnia EBITDA oczekiwana jest w 2011 r. i ma wynieść 12 mln zł przy skonsolidowanych przychodach na poziomie 250 mln zł. Zakładane wzrosty dotyczą wyników wygenerowanych na bazie rozwoju sieci Sphinx i WOOK, nie uwzględniają potencjalnych przejęć i innych projektów realizowanych przez spółkę oraz zdarzeń jednorazowych.

Spadek przychodów ze sprzedaży był wynikiem trudności, jakie Sfinks przechodził na przełomie lat 2008 i 2009 oraz złożenia wniosku o upadłość. Efektem tego były wypowiedzenia umów najmu lokali i zamknięcie 17 restauracji. Sfinks rozpoczął rozbudowę sieci w grudniu ubiegłego roku otwarciem restauracji Sphinx w CH Malta w Poznaniu. W kwietniu br. zainaugurowały działalność dwie kolejne - Sphinx i WOOK w Porcie Łódź. Otwarte restauracje prowadzone są w nowym modelu franczyzowym, który do końca czerwca będzie obowiązywać we wszystkich franczyzowych restauracjach zarządzanych przez Sfinks Polska. Spółka planuje dynamiczny wzrost sieci na bazie rozwoju marek Sphinx i WOOK od 2011 r. - do ponad 150 w 2011 r. i ponad 250 w 2014 r.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zamknęliśmy najtrudniejszy rok w historii Sfinksa. Dzięki determinacji i sprawności kolejnych zarządów, od marca ubiegłego roku zapoczątkowanych zostało wiele pozytywnych zmian, w wyniku których Sfinks będzie mógł się rozwijać i systematycznie poprawiać wyniki. Nowe zasady współpracy z franczyzobiorcami, realizacja dostaw w oparciu o umowy centralne oraz wdrożony program poprawy jakości i efektywności stanowią silne podstawy, na których będą mogły rozwijać się zarówno nasze dotychczasowe sieci, jak i inne projekty pojawiające się w przyszłości - komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska SA. - W tym roku skupiamy się na zakończeniu działań naprawczych oraz przygotowaniu spółki do dynamicznego rozwoju od 2011 r. Wdrażane będą nowe usługi w ramach już istniejących restauracji, a także pojawią się pierwsze restauracje typu express działające w segmencie fast casual dining. Nasza strategia zakłada, że Sfinks będzie multibrandową międzynarodową firmą gastronomiczną, dlatego równolegle przygotowujemy się do rozwoju w Polsce i na rynkach zagranicznych.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!