• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Sfinks pracuje nad strategią dla Chłopskiego Jadła

W ubiegłym roku Sfinks wystawił na sprzedaż sieć Chłopskie Jadło, ale wobec braku ciekawej oferty kupna zdecydował o pozostawieniu jej w grupie. Obecnie pracuje nad strategią dla sieci.
  • Autor: PAP
  • Data: 29-07-2011, 18:55

"Zgłaszali się chętni na kupno Chłopskiego Jadła, ale kwestią sporną była cena. Zdecydowaliśmy więc o pozostawieniu sieci w naszym portfelu, przeprowadzamy obecnie tam restrukturyzację, zmieniliśmy menu, trochę przybliżyliśmy się ofertą do segmentu casual dining" - powiedziała prezes Sfinksa Mariola Krawiec-Rzeszotek.

"Przygotowujemy strategię dla Chłopskiego Jadła, będzie gotowa w drugim półroczu. Musimy się zastanowić, jakie lokalizacje dobierać, w jakim segmencie się pozycjonować, popracować nad nakładami i wizerunkiem. Myślimy o rozwoju sieci poprzez franczyzę, zgłaszają się chętni. Można się też zastanowić nad konsolidacją, zwracają się do nas osoby, które prowadzą swoje karczmy i chcieliby je prowadzić pod wspólnym szyldem" - dodała Krawiec-Rzeszotek.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • zibi_scj55 2011-07-30 11:22:25

    \"..przeprowadzamy obecnie tam ( restauracje Chłopskie Jadło) restrukturyzację, zmieniliśmy menu, trochę przybliżyliśmy się ofertą do segmentu casual dining\" - powiedziała prezes Sfinksa Mariola Krawiec-Rzeszotek. Chłopskie Jadło - restauracje wymyślone przez pana Jana Kościuszko, miały rację bytu w początkach pierestoiki gospodarczej, kiedy rynek był praktycznie pusty. Sukces na \"zakopiance\" w Głogoczowie, pójście za ciosem i otwarcie ChJ w Krakowie, no może jeszcze w Warszawie - było uzasadnione ekonomicznie. Kiedy liczba lokali wzrosła i okazało się, że nie da sie kontrolować restauracji w systemie premium, pan Kościuszko pozbył się \"żaby\" za okrągłe 27 milionów pln. Sfinks przejąwszy lokale (wszystkie wynajmowane za drogie czynsze) nie miał bladego pojęcia, że sektora premium nie można \"osieciować\". Bzdura wciągnięcia ChJ w sieć przekładała sie na niezwykle rygorystyczną kontrolę wszystkich działań, każdej z restauracji - przez system kontroli elektronicznej, nadzorowany przez informatyków w Łodzi i towarzyszącą im ekipę dyrektorów menagerów, nie mających bladego pojęcia o restauracjach sektora premium. O ile same Sfinksy, przez ubożyznę menu mogły sobie pozwolić na sieć, wręcz konieczne to było ze względu na niezbędną kontrolę zakupów i sprzedaży, to ChJ , zamknięte w sztywne ramy decydentów i kontrolerów z Łodzi - nie miało najmniejszych szans. Obecna polityka pani prezes Marioli Krawiec-Rzeszotek, to rozpaczliwe odejście od tradycyjnej kuchni polskiej (bardzo nieciekawej i beznadziejnie robionej w wiekszości restauracji ChJ) w kierunku masówki, przeniesionej po mizernych modyfikacjach, żywcem ze Sfinksów. Będziemy więc serwowali Shoarmę, którą być może nazwiemy \"Kęskami z kury teściowej\", lub \"Fanaberiami hrabiego\" czy też \"strawą Macieja\". Będą to smutne pomysły gadających głów z centrali łódzkiej. Zastanawia, że dopiero teraz zrozumiano niedorzeczność kontroli sieciowej nad sektorem premium. A można było stworzyć jedzenie autentycznie polskie, kształcąc niewielkim nakładem kucharzy, dobierając właściwych menagerów prowadzących restauracje i sprawować sprawdzony, a skuteczny nadzór finansowy nad franczyzobiorcami, czy jak to kiedyś mówiono -AJENTAMI. Kontrola strategicznych zakupów surowcowych oprocentowana właściwą marżą ( indywidualną dla każdego lokalu), rozliczanie odpłatności stałej lub od obrotu ( prostego i skutecznego w kontroli) zapobiegło by ograniczeniom w niezbędnych działaniach, dających szansę na realizację bardzo dobrej polskiej kuchni, autentycznej treścią talerza i prostotą nazwy tego, co w talerzu.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!