Shell stawia na zdrową żywność
Shell zwiększa sprzedaż i ofertę produktów innych niż paliwo. Będzie inwestował w zdrowszą żywność - donosi "Puls Biznesu".

- Nasz cel, którym jest osiągnięcie do 2025 r. 50 proc. przychodów ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach, pozostaje aktualny. W niektórych krajach europejskich, takich jak Szwajcaria, udało nam się już go osiągnąć. W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedaż pozapaliwowa przynosi obecnie ponad 30 proc. przychodów i szybko rośnie - w Polsce w tempie dwucyfrowym - mówi w rozmowie z "PB", Aleksander Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Shellu.
Shell od ubiegłego roku rozwija własną markę gastronomiczną deli by Shell, a we współpracy z Costą sprzedaje kawę na prawie 240 stacjach w Polsce.
— Od kwietnia wprowadzamy do oferty 20 nowych produktów. Klienci na stacjach oczekują gotowych posiłków, ale jednocześnie rosną ich wymagania i produkty te muszą być bardziej urozmaicone i zdrowsze. W Wielkiej Brytanii nawiązaliśmy współpracę ze znanym kucharzem Jamiem Oliverem, której efektem jest rewolucja w naszej ofercie gastronomicznej w kraju i wymiana wielu produktów na zdrowsze alternatywne, i ten trend widzimy też na innych rynkach — mówi Aleksander Koliakin. Przy stacjach autostradowych koncern zaczął też otwierać punkty bistro.
Więcej w "Pulsie Biznesu".
