Sieć franczyzowa ODIDO opiera się na modelu miękkiej franczyzy. Jest to koncept skierowany do właścicieli sklepów, którzy cenią sobie niezależność biznesową, ale jednocześnie poszukują partnera, który będzie ich wspierał w codziennym prowadzeniu biznesu. Na przestrzeni lat ODIDO budowało swoją pozycję, teraz sklepy pod pomarańczowo-zielonym szyldem można znaleźć na terenie całej Polski, zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach.

Przez ostatnie dziesięciolecie, w którym działa ODIDO, rynek handlu detalicznego uległ ogromnej metamorfozie. – Obserwujemy postępujący spadek liczby sklepów na rynku, przy czym najszybciej znikają te najmniejsze, prowadzone przez niezależnych właścicieli. Sklepy niezależne mają duże problemy, żeby konkurować z coraz liczniejszymi sieciami sklepów spożywczych, dyskontami oraz sieciami mniejszych supermarketów, otwieranych w małych i średnich miejscowościach. Siła zakupowa sklepu niezależnego jest dużo mniejsza i nie jest on w stanie zaoferować ceny ani doświadczenia zakupowego na poziomie sklepu sieciowego. Dodatkowo w sklepach niezależnych często mamy do czynienia z problemem sukcesji, młodsze pokolenie nie chce przejmować biznesu rodzinnego – komentuje sytuację w sektorze handlu tradycyjnego Marta Plakwicz, menedżer działu TGM i polityka cenowa w MAKRO. 

- ODIDO nieustannie ewoluuje, by dopasować się do konkurencyjnego rynku. MAKRO, operator sieci, zapewnia swoim partnerom dostęp do bardzo szerokiego asortymentu produktów spożywczych i przemysłowych, zarówno w swoich halach, jak i w usłudze dostaw. Właściciele sklepów pod szyldem ODIDO korzystają przy tym z preferencyjnych cen zakupu i promocji dedykowanych tylko im - informuje Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash & Carry Polska.

- MAKRO wspiera właścicieli sklepów ODIDO również poprzez cykl edukacyjnych spotkań „Super Sklep”. Z myślą o tej grupie klientów sieć hurtowni prowadzi różnego rodzaju szkolenia poświęcone innowacyjnym rozwiązaniom dla sektora handlu tradycyjnego. Odbywają się wówczas prezentacje ekspertów z różnych dziedzin, m.in. na temat trendów rynkowych w polskim handlu. Edukacyjne spotkania stanowią okazję do poszerzenia kompetencji biznesowych oraz integrowania sektora handlu tradycyjnego - dodaje.

- Przed ODIDO stoi wiele nowych wyzwań. Z pewnością naturalnym kierunkiem jest wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań digitalowych, które staną się codziennością współczesnych sklepów. Już dziś MAKRO poszukuje rozwiązań, które w najbliższej przyszłości będzie mogło zaproponować właścicielom sklepów - podsumowuje Magdalena Figurna.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl