Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieć Marks & Spencer miała sprzedaż lepszą od oczekiwanej

Marks & Spencer (M&S) jedna z największych brytyjskich sieci handlowych sprzedających odzież, żywność i artykuły do domu, podała, że jej sprzedaż w brytyjskich sklepach otwartych co najmniej od roku, wzrosła w ciągu 13 tygodni do 27 marca, czyli w ostatnim kwartale roku obrachunkowego, o 5,1 procent.


Autor: Onet.pl za agencją Reuters
Data: 08-04-2010, 14:53

To wynik lepszy od przewidywań analityków, którzy spodziewali się wzrostu o 1,7 procent. Firmie pomógł wysoki popyt na stroje oficjalne oraz dzianiny, oraz fakt, że pierwszy dzień poświątecznych wyprzedaży był w zeszłym roku zaliczany do trzeciego kwartału.

Zysk brutto za 52 tygodnie zakończone 27 marca będzie się wahał między 620 a 630 milionów funtów, tak jak prognozowali analitycy. Firma podała, że mniejszy niż oczekiwano spadek marż zysku został zrównoważony przez wzrost kosztów operacyjnych.

Dyrektor finansowy Ian Dyson powiedział, że o ile zyski nie znajdą się w górnej granicy przewidywań, firma nie zdecyduje się na podwyższenie premii dla pracowników, na które na razie przewidziano 80 milionów funtów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Sprzedaż międzynarodowa spadła w czwartym kwartale o 5,9 procent. Szczególnie słabe wyniki zanotowano w Irlandii i Grecji.

M&S boleśnie odczuł recesję. W roku finansowym zakończonym w marcu 2009 roku zyski spadły o 40 procent, do 604 milionów funtów. Szczególnie ucierpiał segment żywności przeznaczonej dla zamożniejszych klientów.

Grupa starała się temu zaradzić wprowadzając tańszą ofertę żywnościową pod nazwą „Wise Buys" i nowe linie odzieży, takie jak Indigo.

M&S podał, że jego marże zysku brutto utrzymają się w roku finansowym 2010-11 na z grubsza niezmienionym poziomie, a koszty operacyjne zwiększą się o 4-5 procent za sprawą planowanego zwiększenia powierzchni sklepowej.

Firma poda wyniki za 53 tygodnie kończące się 3 kwietnia i poinformowała, że dodatkowy tydzień zwiększy zyski o około 60 milionów funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marks and Spencer RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!