Sieć Netto zwiększy liczbę produktów pod marką własną o prawie 30 proc.
Na półkach sklepów duńskiej sieci Netto można znaleźć obecnie 180 produktów pod marką własną, wkrótce pojawi się na nich 50 kolejnych pozycji. - Do końca chcemy mieć na półkach ok. 230 produktów marki własnej - mówi Daniel Grabka, szef Działu Zakupów sieci Netto.

I dodaje: - Obecnie mamy opracowaną koncepcję na kilkadziesiąt produktów w ramach marki własnej, praktycznie gotowych do wprowadzenia. To kiedy pojawią się na półkach naszych sklepów uzależniamy od oczekiwań konsumentów, sytuacji rynkowej i współpracy z dostawcami - wyjaśnia Daniel Grabka.
Jednocześnie podkreśla, że sklepy Netto bazują na ofercie oryginalnych produktów markowych, których jest obecnie na półkach ok. 300. - W naszych placówkach klient ma wybór, nie chcemy nikogo zmuszać do zakupu marki własnej w każdej kategorii - wyjaśnia Daniel Grabka. - Gdy w danej kategorii jest ugruntowany lider, mający wysokie udziały rynkowe, nie pozbawiamy klientów możliwości zakupu takiego produktu w naszym sklepie. Ale, oczywiście, liczba produktów z kategorii marki własnej będzie stale rosnąć - dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Przedstawiciel sieci nie chce zdradzić ile produktów typu private label sieć chce mieć na swoich półkach docelowo. Jednak zaznacza, że marka własna ma stanowić ok. 15 proc. asortymentu. Obecnie produkty private label generują ok. 15 proc. obrotów firmy.
Obecnie sieć Netto najmocniej rozbudowany asortyment typu private label ma w takich kategoriach jak: napoje, słodycze, makarony, piwo, dania gotowe, czy konserwy. Jak zapewnia Daniel Grabka Netto będzie najmocniej rozwijać swoją ofertę produktów sieciowych właśnie w tych obszarach.
Duńska sieć handlowa Netto oferuje swoim klientom ponad 180 produktów marki własnej. - Produkty sieciowe są w zdecydowanej większości produkowane przez polskich dostawców - tłumaczy szef Działu Zakupów w sieci Netto Polska. Wśród dostępnych na półkach produktów typu private label znajdują się takie marki jak: Flossy (artykuły higieniczne), Firenze (makaron produkowany z pszenicy Durum), Vespucci, SunCruiser, Kingsway, Loveliness, Duet, Plantage, czy FruityWay.
Netto zarządza w Polsce siecią ok. 190 sklepów dyskontowych.
