Sieć Tesco otworzyła trzy hipermarkety jednego dnia
Gdy większość sieci handlowych koncentruje się na rozwoju małych sklepów, sieć Tesco nadal intensywnie inwestuje w hipermarkety. W czwartek, 14 kwietnia brytyjski operator uruchomił trzy hipermarkety pod szyldem Tesco Extra.

Dwa z nich - w Łodzi i Poznaniu - powstały na miejscu dotychczasowych hipermarketów, trzeci - w Nowym Sączu - jest częścią nowego Centrum Handlowego Gołąbkowice.
- Praktycznie wszystkie sieci w Polsce wstrzymały rozwój hipermarketów. My mamy pomysł jak zachęcić jeszcze więcej klientów do zakupów w hipermarketach. Naszą odpowiedzią jest Tesco Extra - zapewnia Michał Sikora z biura prasowego Tesco Polska. W 2010 roku Tesco otworzyło siedem hipermarketów o powierzchni powyżej 3 tys. mkw.
Tesco Extra, w porównaniu z tradycyjnym hipermarketem, to przede wszystkim szersza oferta produktów. Stoisko z tekstyliami zajmuje jedną niemal jedną piątą sklepu, na sali sprzedaży dostępne są także usługi dodatkowe, jak optyk, punkt z telefonią czy usługami fotograficznymi. Na stoisku RTV / AGD pomagają doradcy z Tesco Tech Team, a dzięki nowym usługom i szerszej ofercie, do Tesco zawitały marki takie jak Ray-Ban czy iPad.
Tesco deklaruje, iż poza rozwojem małych, osiedlowych supermarketów, które stanowią 75 proc. nowo otwieranych sklepów, inwestycja w koncept Tesco Extra będzie jednym z priorytetów na najbliższe lata. Sieć, poza budową nowych sklepów, zamierza przebudowywać istniejące hipermarkety do standardu Extra.
Tesco Polska zarządza w Polsce siecią ponad 370 sklepów, od hipermarketów po małe osiedlowe supermarkety. Firma zatrudnia 30 tys. osób. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza pięć milionów klientów.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.