Agencja badawcza ABR Sesta zbadała tysiące wydawanych przez sklepy gazetek promocyjnych. Wynika z nich, że sieci w ubiegłym roku zmodyfikowały strategię przyciągania klientów do sklepów. W 2014 r. sieci spożywcze i drogeryjne, monitorowane przez ABR Sesta, wydały ponad 5,2 tys. gazetek.

Jak informuje Puls Biznesu w każdym z segmentów — hipermarketach, supermarketach, dyskontach, sklepach convenience czy hurtowniach — każdego miesiąca gazetek było średnio więcej niż rok wcześniej, zazwyczaj obowiązywały też przez mniej dni niż w 2013 r.

Sieci, szczególnie w małym formacie convenience (działają w nim m.in. Żabka, Małpka i Carrefour Express), coraz chętniej promują ofertę produktów świeżych. Wyraźnie widać, że te sklepy chcą przyciągać klienta wyborem świeżego mięsa, nabiału, warzyw i owoców, w dobrych cenach — tak aby nie musiał jechać na zakupy gdzieś dalej.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl