Audyty dostawców sieci handlowych to zjawisko znane wszystkim zainteresowanym stronom. Jako jednostka certyfikująca wykonujemy także takie zlecenia. - Chodzi przede wszystkim o aspekt bezpieczeństwa i zgodności z wymaganiami prawnymi żywności. Tutaj odpowiedzialność ponosi i producent za wytwarzany przez siebie produkt, jak i sieć - szczególnie w przypadku produktów z marką własną - mówi Małgorzata Kręcka.

Jej zdaniem, dla producentów posiadających certyfikaty, uzyskane na podstawie rzetelnie funkcjonującego systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności takie audyty to w zasadzie czysta formalność. - Niestety zdarzają się audyty u dostawców sieci handlowych, które nie potwierdzają zgodności produktu, warunków produkcji czy systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności z wymaganiami. Zatem tego typu audyt może stanowić formę zabezpieczenia sieci przed wprowadzaniem na rynek żywności niezgodnej, ale jest także wartościową i pomocną informacją dla dostawcy. W ten sposób dowiaduje się, na którym etapie swojej działalności popełnia błąd i gdzie może wprowadzić odpowiednie usprawnienia - mówi Małgorzata Kręcka.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl