Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Sieci handlowe chcą nadal inwestować w Polsce. Rynek nadal atrakcyjny

Polska była jedynym krajem w Europie, który uchronił się przed skutkami recesji w 2010 i pozostał obszarem bardzo atrakcyjnym dla międzynarodowych sieci handlowych - wynika z raportu "How global is the business of retail?" firmy CB Richard Ellis.

Sieci handlowe chcą nadal inwestować w Polsce. Rynek nadal atrakcyjny
Hipermarket sieci Kaufland

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-04-2011, 22:55

Już po raz czwarty firma CBRE przeprowadziła coroczne badanie aktywności sieci handlowych na całym świecie. W tym roku zbadała plany 323 sieci handlowych w 73 krajach, aby przyjrzeć się trendom globalnych ekspansji. Z raportu wynika, że chociaż w roku 2010 zostały zauważone znamiona przezwyciężania kryzysu, dla wielu operatorów handlowych nadal były to trudne czasy, ze względu na ograniczony wzrost wydatków konsumenckich oraz niewiele nowych centrów handlowych, które pojawiły się na rynku. Pomimo trudnych warunków rynkowych globalne sieci handlowe rozszerzyły swoją działalność w wielu obszarach na rynkach międzynarodowych.

Polska odnotowała wzrost aktywności sieci handlowych na poziomie 1,5 proc. Obecnie na polskim rynku działa 32 proc. wszystkich ankietowanych najważniejszych międzynarodowych sieci handlowych. Można oczekiwać, że wraz ze wzrostem PKB (przewidywany wzrost na poziomie 4 proc.), Polska nadal będzie jednym z głównych kierunków ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. Największym zainteresowaniem cieszyła się Warszawa, jednak ograniczona podaż nowoczesnej powierzchni handlowej wpłynęła znacząco na ograniczenie ekspansji nowych marek. Zyskał na tym Kraków, gdzie w zeszłym roku otworzono 8 sklepów nowych sieci handlowych, co dało mu trzecie miejsce w rankingu „Top 10 of New entrants by city" czyli 10-ciu miast o największej ilości nowych marek na rynku.

- Polska jest naturalnym celem ekspansji międzynarodowych sieci handlowych, czego dowodem były otwarcia sklepów nowych sieci w 2010 roku. Magnesem był przede wszystkim relatywnie wysoki poziom wydatków per capita w porównaniu w innymi krajami naszego regionu. W bieżącym roku największym problemem nowych graczy na rynku będzie dostępność powierzchni handlowej wysokiej jakości. W związku z rosnącym popytem, wielu deweloperów planuje remonty, przebudowy i rozbudowy istniejących obiektów, aby przystosować je do rosnących wymagań sieci handlowych - tłumaczy Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CB Richard Ellis.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z raportu CBRE wynika, że Wielka Brytania nadal pozostaje liderem pod względem ilości międzynarodowych marek obecnych na rynku - ponad 58 proc. ankietowanych sieci ma swoje sklepy na Wyspach. Na drugim miejscu są Zjednoczone Emiraty Arabskie (54 proc.), a na trzecim Stany Zjednoczone - 50 proc.

więcej informacji:

CBRE RSS ALERT    /    CB Richard Ellis RSS ALERT    /    nieruchomości handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Robert 2011-04-13 10:45:11
    Ale wcale to nie jest dobre ze Krakow awansował na liście miast z największą liczbą otwarć nowych marek. Nie rozwija to NASZEJ gospodarki tylko czyjąś inną, powodując degradację naszego rodzimego kapitału.
  • Lilido 2011-04-13 17:26:36
    Pewnie, najlepiej na każdej ulicy będzie albo Lidl albo Aldi czy Biedronka. Tylko gdzie ludzie mają pracować, skoro zagraniczne sieci mnóstwo sprowadzają z zachody (np. Lidl czy Aldi prawie 90%) A koncerny czy największe formy producenckie w Polsce mają w pełni zautomatyzowaną produkcję i nie dają wcale znacznego zatrudnienia.
  • luki 2011-04-14 15:17:41
    U Nas w kraju ludzie tego nie rozumieją, że to jest poważny problem..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!