Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Sieci handlowe pozwalają klientom robić zdjęcia produktom i skanować ceny

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 18-12-2014, 15:34
Z najnowszego badania firmy ABR Sesta, dotyczącego robienia zdjęć produktom i skanowania cen, wynika, że w porównaniu z ubiegłym rokiem sieci handlowe nieco przychylniej patrzą na klientów, którzy stosują tego typu praktykę. Wszystko wskazuje na to, że rynek zmienia się pod tym względem, ale wciąż bardzo wolno wobec oczekiwań konsumentów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Badanie wykonane przez agencję badawczą ABR Sesta wskazuje, że fotografowanie produktów i skanowanie ich cen wciąż spotyka się z nieprzychylnym nastawieniem sieci handlowych. Mimo to, widoczny jest pewien postęp, ponieważ w porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpił aż 10 proc. wzrost liczby sklepów zezwalających na skanowanie kodów kreskowych. Obecnie 72 proc. sklepów zabrania takiej praktyki. Natomiast sytuacja przedstawia się gorzej z pozwoleniem na wykonywanie zdjęć towarów - wzrost wynosi tylko o 2 proc. więcej niż w 2013 roku. Na robienie zdjęć produktom nie zgadza się 84 proc. placówek. Niestety, sklepy w dalszym ciągu utożsamiają skanowanie cen z wykonaniem zdjęć. Tymczasem kody kreskowe skanuje się w celu porównania cen pomiędzy sklepami, natomiast zdjęcie pomaga klientom np. w konsultacji zakupów z rodziną.

Badanie zostało przeprowadzone metodą Mystery Shopping w okresie 8-12 grudnia 2014 roku, w 50 placówkach 25 różnych sieci handlowych, w tym sieci hipermarketów, supermarketów, drogerii, sklepów budowlanych i elektro. Audytorzy, udając klientów, pytali ochronę sklepów i kierownictwo o możliwość wykonania zdjęcia produktów i/lub skanowania kodów kreskowych, w celu porównywania cen z innymi placówkami.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (1)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • klient 2014-12-19 09:31:51

    Podczas robiebnia zdjęcia w sklepie NETTO w Koszalinie przy stacji paliw BP kierownik sklepu, w młodym wieku podszedł i wytrącił mi z ręki aparat fotograficzny zakazując.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!