Sieci handlowe coraz ostrzej walczą o konsumentów
- Autor: pr/portalspozywczy.pl
- Data: 04-09-2014, 09:05

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Jak wynika z cyklicznego raportu agencji badawczej ABR SESTA sieci dyskontowe częściej promują na łamach swoich gazetek handlowych artykuły przemysłowe oraz produkty marki własnej. Lidl poświęca aż ¾ powierzchni gazetki na reklamę produktów przemysłowych, podczas gdy Biedronka 40 proc. W przypadku oferty produktów FMCG w Lidl aż 3 na 4 produkty to marki własne, podczas gdy w Biedronce jedynie 20 proc.
Swoją strategię promocyjną całkowicie zmieniła Biedronka, która obecnie prezentuje na łamach gazetek handlowych produkty co 3-4 dni, a nie jak dotychczas co tydzień. Świadczy to o tym, iż sieć ma nadzieję na zwiększenie koszyka zakupowego i wzrost częstotliwości odwiedzin klientów, tym bardziej, że według danych rynkowych sprzedaż like for like (porównywalny wzrost na tej samej liczbie sklepów) spada, co może oznaczać spowolnienie tempa rozwoju sieci. Prawie 40 proc. gazetek handlowych Biedronki obejmuje akcje tematyczne i sezonowe typu grillowanie, wakacje lub alkohole.
komentarze (0)