Sieci handlowe coraz słabiej promują w gazetkach produkty marek własnych
- Autor: ABR Sesta
- Data: 15-09-2011, 14:58
Tendencja spadkowa z roku 2010 utrzymuje się do dzisiaj. Największe spadki mają miejsce w kanale dyskontów, gdzie już tylko 41 proc. powierzchni poświęconej na FMCG stanowią marki własne. W stosunku do ubiegłego roku spadek wyniósł aż 26 proc. Najbardziej przyczyniła się do tego Biedronka, która z 60 proc. udziału marek własnych w gazetkach zeszła do 36 proc. Lidl jako jedyny coraz więcej miejsca przeznacza na swoje produkty.
Udział marek własnych spada również w supermarketach. Jedynym kanałem, który inwestuje w marki własne jest C&C. Od początku 2010 roku odnotowuje się ciągły wzrost. W tym roku wyniósł on 27 proc. w odniesieniu do okresu kroczącego 2010. Udział marek własnych w powierzchni gazetek C&C w okresie styczeń-sierpień 2011 to 18 proc.
Marka własna w hipermarketach nieznacznie wzrosła ( z 7 proc. udziału w powierzchni w 2010 roku do 8 proc. w tym roku). Hipermarketem, który poświęca najwięcej miejsca na swoje marki (17 proc. powierzchni gazetek) jest Kaufland. 10 proc. powierzchni dla marek własnych przypada w Tesco i w E.Leclerc. W stosunku do zeszłego roku dla Tesco jest to 10 proc. wzrost, dla E.Leclerc 14 proc. spadek udziału. W kanale supermarketów, wspomniany wcześniej spadek udziału marek własnych przekłada się na udziały poszczególnych sieci. Tylko w Almie i w E.Leclerc nastąpił wzrost udziału marek własnych w powierzchni FMCG.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Mimo ogólnego spadku znaczenia marek własnych w gazetkach, wiele sieci decyduje się na promocje swoich marek na pierwszych stronach. Liderem jest Aldi, który w tym roku umieścił na pierwszej stronie już 70 modułów z marka własną. Na drugim miejscu jest Makro (51 modułów)na trzecim Lidl - 38 modułów. Wśród hipermarketów tylko Kaufland (8 modułów) i Tesco (4 moduły) promują markę własną na pierwszej stronie swoich gazetek.
Analiza została przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku (gazetek reprezentatywnych dla danych sieci) w okresie styczeń-sierpień 2010 i styczeń-sierpień 2011, kategorie FMCG.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Powiązane tematy:
-
Biedronka kontra Lidl: promocje na jabłka, maliny i borówki
-
Lidl przecenie bio owoce, Biedronka stawia na jabłka i pieczarki
-
Sieci dyskontów już rozpoczęły sezon na owoce jagodowe
-
Jabłka w gazetkach handlowych Lidla i Biedronki
-
Lidl i Biedronka z kolejnymi przecenami owoców i warzyw
-
Sieci handlowe coraz bardziej oszczędzają na promocjach
-
handlowy czwartek
Podatek reklamowy rykoszetem uderzy w handel i branżę spożywczą
-
W pandemii sieci handlowe mocno oszczędzają na gazetkach
-
Biedronka i Lidl - rywalizacja na promocje gruszek?
-
mleczna środa
Mleczna środa: Promocje jogurtów i twarogu w gazetkach handlowych
- Pomoc KE dla Ukrainy zagrozi polskiemu drobiarstwu?
- Wpływ wojny na rynek żywnościowy przejawia się na kilku płaszczyznach
komentarze (0)