Kingfisher, właściciela sieci Castorama, podał, że jej nieruchomości w Polsce warte są aż 500 mln funtów. 

W początkowym okresie ekspansji sieci handlowych w naszym kraju, stawiały one na własne placówki, które budowały. Dopiero w ostatnich latach, aby przyśpieszyć tempo ekspansji i zmniejszyć koszty, coraz więcej sieci decyduje się na wynajmowanie powierzchni handlowych w gotowych obiektach.

Jednak jak podaje Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, sieci z sektora o zagranicznym rodowodzie zainwestowały dotychczas w naszym kraju ok. 180 mld zł, głównie w działki pod nowe sklepy czy też gotowe nieruchomości.

Choć w sklepach zamrożone są tak wielkie pieniądze, bardzo rzadko firmy decydują się na ich uruchomienie przez sprzedaż posiadanych nieruchomości, w których następnie wynajmują powierzchnie. Kilka lat temu na taki ruch zdecydowała się grupa Metro, która za obiekty m.in. sieci Real uzyskała ponad 600 mln euro.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl