Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Lider najniższych cen jest jeden. Lidl i Makro za plecami

  • Autor: oprac. OW
  • Data: 02-02-2023, 13:12
Analitycy z ASM Sales Force Agency zbadali dynamikę cen w poszczególnych miesiącach 2022 roku w 12 sieciach handlowych i kanale e-grocery. Średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła z 238,64 zł w styczniu do 268,49 zł w grudniu, co daje wzrost o 29,85 zł, czyli 12,5%.
Lider najniższych cen jest jeden. Lidl i Makro za plecami
Sieci handlowe: Które z nich to liderzy najniższych cen? Fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Średni koszyk zakupowy w 2022 roku podrożał o 12,5%

Średnia wartość koszyka zakupowego w 13 największych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2022 roku o blisko 30 zł, czyli 12,5%. Takie są wnioski z najnowszego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency, w którym agencja badała wpływ inflacji na politykę cenową w sieciach handlowych w ubiegłym roku. Podwyżki zaserwowały konsumentom wszystkie z 13 badanych sieci. Wyraźnie widać, że ceny produktów, które zawsze były kluczowe dla kupujących, w obliczu nowej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej, w ubiegłym roku jeszcze bardziej zyskały na znaczeniu.

Rok 2022 nie należał do najłatwiejszych – ani dla producentów, ani dla sieci handlowych, ani z pewnością dla konsumentów. Wojna w Ukrainie, wysokie ceny paliw, ryzyko niedostępności źródeł energii, galopująca inflacja, widmo recesji – wszystko to miało ogromny wpływ na wzrost cen i zmiany przyzwyczajeń zakupowych Polaków. Wyraźnie widać już trend zmniejszania lub ograniczania zakupów. Podczas gdy świadomość kupujących wzrosła, a zakupy stawały się bardziej przemyślane, przedsiębiorcy oraz sieci handlowe musieli szukać rozwiązań, które pozwoliłyby im utrzymać klientów i odpowiedni wolumen sprzedaży.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!